Skip to main content

.

Ik viel vandaag van mijn stoel toen ik een mailtje ontving dat mijn vrouw buiten haar bundel is getreden en wij daarom een factuur moeten betalen van maar liefst 284 euro... dit gaan we niet kunnen betalen, we komen nu al moeilijk rond.

Er was een probleem met ons wifi netwerk waardoor mijn vrouw onbewust veel data heeft gebruikt. Simyo heeft in feite niets verkeerd gedaan, maar mijn vrouw is buitenlands, heeft de smsjes wel gekregen maar niet begrepen wat ze betekenen en is doorgegaan met internetten terwijl ze niet met ons wifi netwerk verbonden was. Ik hoop dat hier een oplossing voor te bedenken is.

Ik hoor graag van jullie

@abj Daarin heb je gelijk.

@Anonymous123 Morgen(ochtend) zal een Moderator @Amy / @Roeqajja je bericht oppakken en in dit topic reageren en je vragen een van hen een prive bericht te sturen, zodat een van hen even met je mee kan kijken. Als dit je eerste keer is, is er veelal wel iets mogelijk aan coulance. Geen garantie. Succes.

@abj  Nederlands leren is ze mee bezig, ik neem aan dat je snapt dat een andere taal onder de knie krijgen niet van de een op de andere dag gaat. Ze heeft mij ook gevraagd wat het sms'je betekende, maar toen was het al te laat, ik was op mijn werk toen ze de sms'jes heeft ontvangen

@RicoK  bedankt voor je reactie, ik wacht de reactie van de moderators af.

@abj Ik zou die sms niet te veel heilig verklaren in het algemeen gesproken. 🙂

@RicoK kent ook de praktijk voorbeelden net als ik dat ze midden in de nacht kunnen komen terwijl men ligt te slapen. 

Daarom zeg ik ook in het algemeen gesproken. 🙂

Hallo @Anonymous123 even met de klantenservice bellen om een betalingsregeling af te spreken.

Succes.

Hi @Anonymous123,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Je kunt je simkaart daarna deblokkeren door een aanbetaling via Mijn Simyo te doen en je telefoon daarna opnieuw op te starten.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, wellicht handig voor in de toekomst!

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil daarom graag met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privÊbericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken :).

Bedankt voor al jullie hulp @abj, @RicoK, @Friesian en @JanD! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Bedankt voor je reactie, ik heb je een prive bericht gestuurd

@de rest, bedankt voor het meedenken allemaal

Even ter informatie (want mag vermeld worden) Simyo heeft het zojuist op een hele nette manier opgelost!

Bedankt iedereen voor het meedenken en het oplossen!​​​​

@Anonymous123 en? Wat was de oplossing?

Hallo @RicoK ze zullen wel weer de rekening verlaagd of kwijtgescholden hebben.😡

Hallo @RicoK ze zullen wel weer de rekening verlaagd of kwijtgescholden hebben.😡

@JanD  En jammer voor de directieleden dat zij daardoor minder salaris gaan krijgen…  🤣🤣🤣

Of zou er een andere/betere oplossing zijn om al die coulance te kunnen betalen? 

Of zou er een andere/betere oplossing zijn om al die coulance te kunnen betalen? 

Hallo @Katana de tarieven voor de (bestaande) klanten niet meer verlagen en/of verhogen.😎

Hallo @Katana de tarieven voor de (bestaande) klanten niet meer verlagen en/of verhogen.😎

Yip, dit moet op de een of andere manier consequenties hebben, lijkt me.

@Katana@RicoK@JanD@Anonymous123net als bij bv de energie leverancier, meer verbruikt dan je aan voorschotten hebt betaald, dan een betalingsregeling.
Met een (gedeeltelijke) kwijtschelding leren de verbruikers niets

@abj Maar dat is dus mijn vraag aan @Simyo. Bestaat die “oplossing” die vaak geboden wordt uit een betalingsregeling of uit een kwijtschelding?

Bestaat die “oplossing” die vaak geboden wordt uit een betalingsregeling of uit een kwijtschelding?

Dat beleid geven ze niet prijs @Katana .

Maar goed ook, want als het beleid is van kwijtschelden d.m.v. schuldvermindering en het is publiek, dan laten veel  klanten het lopen zoals het loopt, want het wordt toch altijd ten gunste van de klant geregeld.

Het meest ideale is, net als bij KPN, de snelheid drastisch verlagen op ISDN-niveau van vroeger als men buiten de bundel komt.

Of drastisch verlagen of helemaal stop zetten
ja ik denk als ze dit lezen dat ze met spoed een vergadering gaan beleggen

en dat dit per 1 augustus gerealiseerd is

er zijn een aantal personen hier al jaren mee bezig met als resultaat nul

succes met blijven proberen ze hebben er toch schijt aan op zijn Hollands gezegd😜

Exact wat @Ron H aangeeft. 

De vergelijking met het trekken aan een dood paard gaat hier zelfs niet op, want een dood paard geeft zelfs meer mee 🙄.

Ik ben op het punt beland dat ik mijn ogen meer dan open houd en om mij heen kijk.

@Ron H en @RicoK Jullie hebben gelijk. Het is nog maar zeer de vraag of en hoeveel invloed wij als forumleden op dit onderwerp hebben. Maar het is natuurlijk wel zo dat als wij, klanten, niet van ons laten horen dat onze mening dan sowieso niet gehoord wordt. Dat is voor mij de reden om af en toe hier op het forum een kritische vraag of opmerking te maken.

En ik geloof ook zeker in de macht die wij als klant hebben. Toen, jaren geleden, niet alleen ik maar ook de rest van mijn familie tabak had van de aflopende service van onze toenmalige bank en we allemaal overstapten naar een andere bank, kwam er toch echt een telefoontje van een bankmedewerker die met benauwde stem informeerde naar het waarom van onze overstap.

Dus ja @RicoK, ook ik houd mijn ogen open en blijf goed om mij heen kijken. Indien nodig, stap ik over.

succes met blijven proberen ze hebben er toch schijt aan op zijn Hollands gezegd😜

En nu even op zijn Turks/Marokkaans, dan snapt de rest het ook. @Ron H 😅

Reageer