Skip to main content
Jullie hebben me zojuist bijna een hartverzakking bezorgd. Ik krijg een factuur met een bedrag van €282 euro en zie daar MB's die gebruikt zijn tot 60MB per keer, soms 300-400MB per dag. Zoveel data gebruik ik ook niet. Hoe is dit mogelijk?
In verband met privacy kan Simyo niet vertellen hoe jij zoveel MBs hebt verbruikt. Op dit forum staan al vele tips om dit te verkomen.

https://forum.simyo.nl/internet-62/tips-om-onverwachts-data-verbruik-voorkomen-11938/

https://forum.simyo.nl/internet-62/faq-mijn-internet-verbruik-hoog-zijn-2989/



En Ovano count wordt vaak door klanten aangeraden om de hoeveelheid data gebruik bij te kunnen houden.
Alles wat in de tips wordt besproken heb ik al gedaan. Ik let altijd heel bewust op wat ij doe op mijn mobiel juist om die hoge MB's te vermijden.



Eerlijk gezegd ben ik niet bereid om deze factuur te gaan betalen. Absurd hoog, zonder dat ik weet waar die eigenaardige MB's vandaan komen die ik naar mijn weten niet gebruikt heb.



Hoe kunnen jullie dit oplossen?
Jullie hebben me zojuist bijna een hartverzakking bezorgd. Ik krijg een factuur met een bedrag van €282 euro en zie daar MB's die gebruikt zijn tot 60MB per keer, soms 300-400MB per dag. Zoveel data gebruik ik ook niet. Hoe is dit mogelijk?



Hoi Jeroen737,



Ik snap het vervelend wanneer je een hoge factuur ontvangt waar je niet op had gerekend. Simyo kan je niet vertellen wat je hebt gedaan op het internet. Dit is verboden door de OPTA en door de wet op de privacy.



Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker. Alles wat het netwerk registreert komt van je simkaart af.



In dit topic kan je lezen wat er voor veel gebruik van het internet op je toestel kan zorgen.



@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.

Reageer