Skip to main content
Beste Simyo,



Vandaag zag ik dat er een bedrag van €214,63 is afgeschreven van mijn betaalrekening. Hier schrok ik behoorlijk van. Normaliter schommelt mijn factuur rond de €16/€17. Ik ben gelijk ingelogd op Mijn Simyo om een kijkje te nemen in de factuur en nu zie ik dat dit komt door hoog internet verbruik buiten mijn bundel.



Ik heb 1200 gebeld op mijn mobiel, maar er was een ontzettende lange wachtlijst en een vriendelijke mevrouwenstem stelde voor om via het forum te reageren. Liever spreek ik iemand in persoon, omdat ik het dan beter uit kan leggen, maar ik hoop dat u mij begrijpt.



Is er iets te doen aan deze hoge afrekening? Kunt u alstublieft contact met mij opnemen, of een reactie hier achterlaten (voorkeur gaat uit naar het eerste)?



Vriendelijk bedankt,



Valery
Hoi Valery Jereskes, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je zo geschrokken bent je dit bedrag.

Heb je niet eerder in de gaten gehad dat je meer data verbruikte in april? Op zeven april om 12.55 uur is er al een smsje gestuurd dat je 50% van je bundel verbruikt had. Op 13 april om 22.25 uur vervolgens dat je volledige bundel verbruikt was. Vanaf dat moment ben je buiten je bundel gaan internetten. Heb je die smsjes niet gezien?



Je geeft aan pas het bedrag gezien te hebben toen het is geïncasseerd. Zou je dan je e-mailadres op Mijn Simyo willen nakijken? Er is een week geleden namelijk gemaild dat je factuur klaar stond.

Die kun je op Mijn Simyo downloaden. Daar kun je dan ook je verbruik, gespecificeerd en al, terugzien. Dit kan ook al tijdens de huidige maand op het tabblad Verbruik.

Ook wil ik je aanraden op de Mijn Simyo app te installeren op je telefoon. Zo kun je wanneer je maar wilt de stand van je bundels checken.



Jammer genoeg trof je onze klantenservice op een moment dat het drukker was dan we gewend zijn. Meestal is het halverwege de ochtend en halverwege de middag de beste tijd om te bellen.



Het verbruik dat er in rekening is gebracht is geregistreerd vanaf het netwerk. Misschien kun je nog in je telefoon terugzien wat het heeft veroorzaakt? Op veel telefoon kun je dit nakijken, wat voor telefoon heb je?
Hoi Ernst,



Ik heb deze smsjes niet ontvangen volgens mij, kan ze namelijk ook niet terugvinden op mijn gsm.

Ik heb trouwens een 'Coolpad F1' gsm, een Chinees model.



Ook de smsjes van DigiD komen niet aan op mijn gsm, maar DigiD heeft de mogelijkheid om de inloggegevens via Spraak te ontvangen... (Is dit een bekend probleem? Zijn er verschillende soorten van smsjes? Een protocol wat mijn Chinese telefoon niet aankan? Gewone smsjes van vrienden en familie kan ik gewoon ontvangen. Kan er misschien iets aan instellingen veranderd worden zodat ik deze smsjes wel kan ontvangen?)



Mijn telefoon laat inderdaad zien welke app de "boosdoener" is/was. Ik heb op mijn gsm sinds april ongeveer een spelletje genaamd "Township" gezet. Dit "vrat" MBs en kost mij nu dus ontzettend veel geld. Reden genoeg voor mij om dit van mijn gsm te halen (uninstalled).



Ik (en ook mijn vriend) vraag me af of Simyo mij/ons misschien kan helpen mijn/onze natuurlijke haarkleur te behouden (ipv grijs te worden door geldzorgen) 😉. Zou ik/wij in ieder geval enorm op prijs stellen.



Tevens wil ik u bedanken voor het aanraden van de Mijn Simyo app. Ik heb deze nu geïnstalleerd en zal deze voortaan raadplegen als ik wil weten hoeveel MBs ik nog resterend heb.



Vriendelijk bedankt voor uw/jouw bericht. Graag hoor ik van u/jou.



Mvg, Valery
Hoi Valery Jereskes,



Wat fijn dat je de boosdoener hebt gevonden en onze app hebt geïnstalleerd 😃

Dat scheelt al een hoop zorgen en eventuele grijze haren;)



Omdat ik begrijp dat deze kosten koud op je dak komen vallen, wil ik je één keer tegemoet komen.

Ik heb de kosten voor internet buiten de bundel verrekend tegen een extra bundel van 2000 MB á € 15,- :$

Het verschil wordt binnen drie weken terug gestort op je rekening.



Wat betreft de smsjes vanuit diensten, zou je die ook gewoon moeten kunnen ontvangen met een Chinees model telefoon.

Je kunt nog wel even kijken bij de instellingen van je sms inbox. Bij mij kan ik ervoor kiezen om 'push berichten' vanuit providers aan te zetten.

Het kan zijn dat het bij jou iets anders heet. Check ook eens of je niet bepaalde mogelijkheden geblokkeerd hebt.;)



Als je de sms nog niet ontvangt, kun je eens je simkaart in een andere telefoon testen.

Probeer dan eens een sms te ontvangen van DigiD. Als het dan wel werkt, weet je in ieder geval waar het probleem zit.



Is alles je verder duidelijk?
Hoi Ruud,



Bedankt voor de suggesties m.b.t. de "push berichten". Ik zal mijn vriend hier eens naar laten kijken.

Ook zal ik een andere gsm proberen, of ik daar de smsjes wel kan ontvangen.



En nog meer bedankt voor het reduceren van de rekening tot €15,- Hier ben ik heel gelukkig mee! Super!;)

Verder alles duidelijk. Ik ben heel erg tevreden met de afhandeling van mijn post hier op het forum. Jullie krijgen van mij zeker een goede review 😉.



Heel erg bedankt,



Valery
Hoi Valery,



Wat goed om te lezen dat je blij bent met de oplossing! Dan zijn wij dat namelijk ook 😉. Laat je weten of het uiteindelijk is gelukt om een DigiD bericht te ontvangen?



Groetjes, Tiury

Reageer