.

Beantwoord

Hoge factuur door gebruik van het tijdelijke telefoonnummer

  • 28 March 2013
  • 3 reacties
  • 522 Bekeken

Hallo, ben me rot geschrokken van mn faktuur van februari en die van maart die nog komen gaat.
Kan toch niet waar zijn dat ik €300 of meer moet betalen?!
Nou zie ik dat ik een tarief voor internet betaal van €1 per MB....dat zijn toch geen tarieven voor een nieuwe klant die wacht op zn nummeromzetting?
Kunnen jullie deze fakturen herzien?!

Met vriendelijke groet,

P.S. per mail kan er op dit moment niks worden ingestuurd...problemen?! Via telefoon moet ik langer dan 15 min wachten...
icon

Beste antwoord door Natascha 3 April 2013, 14:33

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hallo, ben me rot geschrokken van mn faktuur van februari en die van maart die nog komen gaat.
Kan toch niet waar zijn dat ik €300 of meer moet betalen?!
Nou zie ik dat ik een tarief voor internet betaal van €1 per MB....dat zijn toch geen tarieven voor een nieuwe klant die wacht op zn nummeromzetting?
Kunnen jullie deze fakturen herzien?!

Met vriendelijke groet,

P.S. per mail kan er op dit moment niks worden ingestuurd...problemen?! Via telefoon moet ik langer dan 15 min wachten...


Hoi Chrissiee67,

Welkom op het forum!
Ik heb je factuur bekeken in het systeem.
Ik zie dat op 2 april je telefoonnummer is overgenomen door Simyo.
Je hebt gebruik gemaakt van het tijdelijke telefoonnummer van Simyo. In de welkomst e-mail, brief bij de simkaart en e-mail die je krijgt vanuit porteringen staat duidelijk aangegeven dat wanneer er gekozen is voor nummerbehoud het abonnement bij Simyo pas in gaat op het moment dat je telefoonnummer is overgenomen door Simyo. Maak je gebruik van het tijdelijke telefoonnummer dan betaal je voor het bellen €0,31 per minuut, voor het versturen van een sms €0,31 per sms en voor het gebruik maken van het internet betaal je het pay as you go tarief van €1,- per MB. Het verbruik heeft plaats gevonden en de facturen zullen niet worden herzien.

Er zijn geen problemen met het ontvangen van e-mails. Welk e-mailadres gebruik je?
Wat ik serieus niet begrijp he. Jullie willen nieuwe klanten. Dan probeer je toch te voorkomen dat nieuwe klanten dit soort problemen ondervinden. Dan waarschuw je die mensen toch op het moment dat jullie zien dat zo'n kaart door jullie nog niet geactiveerd is.

Of denken jullie echt dat mensen met opzet deze hoge kosten maken? Het Eigen Schuld Dikke Bult gehalte in jullie antwoorden op dit forum vind ik ongehoord. Als het nu af en toe gebeurd....  Maar sinds gisteren lees ik hier niet anders dan geschrokken nieuwe klanten met giga rekeningen. Ik ben er daar eentje van. En ik ga zeker in beroep. Niet alleen via jullie eigen beroepsmogelijkheid, maar ook zeker verder.

Ik ben bezig een inventarisatie te maken van gedupeerden. Zo zonde dat jullie dit telkens en telkens weer bij de nieuwe klanten leggen zonder er voor te zorgen dat nieuwe klanten niet telkens weer in deze zelfde valkuil stappen. Ik voel mij sinds gisteren geroepen om mensen hier dan maar voor te gaan waarschuwen. Klantvriendelijkheid nul bij Simyo.

Mochten mensen zich ook geroepen voelen om gezamelijk in actie te komen dan mogen zij contact met mij op nemen. Samen kunnen we misschien meer bereiken. Hoe erg dit alles ook onze eigen schuld is omdat wij het standaard mailtje niet goed gelezen hebben. Een kleine extra waarschuwing zo gauw Simyo ontdekt dat je belt met een kaartje waarop de bundels nog niet geactiveerd zijn zou een kleinigheid moeten zijn. Maar ja..... Dat kost Simyo wel erg veel geld. Als die torenhoge beginnersrekeningen wegvallen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dolfijn7,

Wanneer klanten gebruik maken van nummerbehoud, willen we voorkomen dat klanten dubbele abonnementskosten betalen. Om een situatie als hierboven te voorkomen kan Simyo alleen maar proberen de informatie zo duidelijk mogelijk en zo veel mogelijk communiceren. Dit gebeurt op meerdere transparante manieren en via alle mogelijk communicatiekanalen:

- via de welkoms email
- via de welkoms brief
- website (faq, nummerbehoud informatie pagina)
- forum

Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is wanneer je hoge kosten hebt, maar de informatie om de situatie te voorkomen is veelvuldig aanwezig.

Daarnaast blokkeert Simyo een aansluiting wanneer er sprake is van hoogverbruik. Dit doen we om nog hogere kosten te voorkomen.

Groetjes,

Alex

Reageer