Skip to main content
Hallo, ik ben extrem ontevreden over het fijt dat mij vandaag ofwell ik mijn mobil niet gebruikt heb, binnen 1,5 zur 78 € berekend werd. Kunt u mij dit uitleggen? Zo Zal ik zeker niet langer meer klant willen blijven. Groet Jantje Dube
Beste Jantje.



Over het financiële aspect laat ik me niet uit.. Maar houd er rekening mee dat een moderator je gebruikersnaam verandert. En die zal zich uitspreken over de financiën. Een 06 nummer als gebruikersnaam op een openbaar forum...

Denk aan privacy, zal per abuis zijn gebeurt.





Friesian.
Hoi JOver, welkom op het Simyo forum!



Zoals Friesian zegt stond je 06-nummer openbaar. Je inlognaam is namelijk te zien voor iedereen die gebruikmaakt van het forum. Om deze reden heb ik je forumnaam aangepast. Wij zien je telefoonnummer al doordat je bent ingelogd op Mijn Simyo :)



Je gegevens heb ik er bij gepakt. Op 23 augustus zijn er vanaf 8:13 tot en met 11:19 uur veel MB's verbruikt. Ik begrijp dat je je telefoon niet gebruikte. Ook kan je telefoon op de achtergrond gegevens binnenhalen en updaten en op deze manier MB's verbruiken. Bij een iPhone is het zelfs zo dat deze tijdens standby automatisch overgaat naar ons netwerk.



Vaak kun je in je telefoon nagaan waar de data aan is besteed. Van welk type telefoon maak je gebruik?



Wil je daarnaast dit blog "Krijg inzicht in het datagebruik van je apps" doornemen?



@Friesian; dankjewel voor je reactie 🙂
Hallo, ik heb een iphone 4. ik heb ingesteld dat geen updates automatisch gemaakt mogen worden wat ook nog nooit gebeurd is.om zo meer verbaasd het mij. Ook mijn dochter heefd Simyo en ik wou die kaart ook voor mijn andere beide kinderen Köppen maar nu ben ik niet meer zeker vanwege de kosten die schijnbaar onverwacht ontstaan. Tot dit geregelt is heb ik mijn eene dochter nu verboden haar kaart buiten huis te gebruiken wat heel lastig is. Ik overleg een andere oplossing te vinden. Groet Jantje dube
Hoi J0ver,



Dat het lastig is dat je dochter voorlopig de kaart buitenshuis niet mag gebruiken begrijp ik.

Wellicht raadzaam om op Mijn Simyo (netwerk)instellingen internet uit te zetten. Dan kan ze wel bellen/sms en is ze ook bereikbaar. Tis maar een advies....gedachte.

Intussen kun jij je dan bezinnen op hoe je verder wilt.

Hoge kosten via data zijn dan verder uitgesloten in de tussentijd.



Groeten,

Friesian
Hoi JOver,



In een iPhone 4 zit ook een ingebouwde datameter. Het jammere is dat je hierin niet een specifieke datum kan selecteren. Daarnaast houdt je datameter al het verbruik vanaf het begin bij, tenzij je hem regelmatig reset. Hij begint dan weer vanaf nul.



Als je de instellingen in je iPhone al bent langsgegaan, dan raad ik je voor nu aan om je datameter te resetten. Je kunt dit elke eerste van de maand doen, of vaker als je dit prettiger vindt. Zo heb je meer inzicht in je dataverbruik. Ook kun je hiermee terugzien of er misschien toch apps zijn die nog niet goed zijn ingesteld.



Ik kan helaas niet zien waar de MB's op 23 augustus aan zijn verbruikt. Deze gegevens ontvangen wij niet in verband met privacy. Ik raad je dus voor nu aan om je datameter te gebruiken.



Als je dochter gebruikmaakt van een Android telefoon, dan kan zij gemakkelijker haar internetverbruik nagaan. In zulke datameters is het namelijk wel mogelijk om een specifieke periode te selecteren.



Ook is de tip van Friesian verstandig. Bedankt daarvoor Friesian 🙂 Op Mijn Simyo staat onder het tabblad Ínstellingen > Netwerkinstellingen de optie ‘Internet op je mobiel - Nederland’. Door deze optie (voorlopig) uit te zetten, kan de simkaart van je dochter alleen Wifi verbinding maken en geen verbinding meer met ons netwerk. Als je hem weer aanzet, dan is verbinding met ons netwerk weer mogelijk.



Heb je nog vragen?

Reageer