Skip to main content
Beste Simyo,



Mijn zoon van 11 heeft een prepaid kaart en betaald dit van zijn zakgeld. Nu valt mij op in het verbruiksschema dat hij betaald voor ontvangen SMS berichten. Sommige berichten zijn zelfs niet zichtbaar op zijn telefoon!!

Het gaat om 23 januari 2016 van 4 berichten van 3190, 1 bericht van 5588, op 26 januari 2016 van 1233, op 12 juli 2016 4 berichten van 4555 (op de telefoon komt 1555). Zojuist kwamen er op de telefoon weer twee berichten binnen omdat ik STOP naar dat nummer had gestuurd. Ook had ik zijn nummer ingevoerd bij payinfo.nl, maar schijnbaar kost dat ook geld!

Al met al kost het deze minderjarige steeds 0,10 cent, en staat het nu op €1,10. Geen groot bedrag, het gaat mij meer om het principe; minderjarig en blijf van iemands geld/beltegoed af!



Hoe kom ik hier van af??? Help.
Simyo kan dit blokkeren. Die 1233 is overigens van Simyo zelf, betreft een sms bij en gemiste oproep..



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-krijg-steeds-een-sms-als-ik-een-gemiste-op-88
Hoi Yimio,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat enorm vervelend dat je de dupe bent geweest van onbedoeld verbruik door betaalde sms-diensten! Gelukkig kun je dit meteen blokkeren.



Payinfo is een volledig gratis dienst en hier betaal je niet voor. Ik heb dit voor je gecontroleerd en je hebt inderdaad geen kosten gemaakt hieraan.



Via www.payinfo.nl kun je ervoor zorgen dat je dergelijk verbruik niet meer zult ervaren. Via '(de)Blokkeren' kun je een blokkade doorvoeren op alle sms-diensten en zul je hier geen last meer van ondervinden. Voer je 06-nummer in en je ontvangt per sms een code. De code dien je vervolgens in te voeren om de blokkade met succes door te laten voeren.



Ik heb ook een extra blokkade geplaatst vanuit ons systeem om dit te voorkomen.



Laat je weten of het is gelukt?



Dankjewel, Raytje!!



Groetjes,

Ilias

Reageer