Dag allemaal,
Ik zal me even voorstellen hier, da’s wel zo netjes.
Ik ben Guido en sinds 1 december een gebruiker van een Simyo sim only abonnement.
Tot nu. toe ben ik redelijk tevreden met de ontvangst en het netwerk; ik heb een paar keer bij het bellen gehad dat de ander mij niet hoorde! maar ik hem wel. Dat kan natuurlijk aan beide kanten liggen, maar heb ik bij mijn vorige provider nooit meegemaakt.
De reden dat ik dit topic aanmaak is een andere; ik begrijp de calculatie van de belminuten die Simyo hanteert niet.
In de voorwaarden staat het volgende: Gesprekken worden altijd op de hele minuut afgerond. Naar boven dus. Daarnaast is één sms gelijk aan één belminuut.
Die heb ik geaccepteerd en verwacht dus het volgende te zien in de ‘Mijn Simyo’ app; als ik minder dan 1 minuut gebeld heb, is het tegoed van belminuten met 1 minuut afgenomen. Als ik 9:30 min heb gebeld is dat 10 minuten.
Wat ik echter zie is het volgende;
1 december, bellen 12 minuten, volume 00:09:14 (2 minuten extra),
2 december, bellen 25 minuten, volume 00:18:15, (6 minuten extra),
9 december, bellen 8 minuten, volume 00:07:38, (berekening correct),
enz.
23 december, bellen 8 minuten, volume 00:06:35, (1 minuut extra),
28 december, bellen 4 minuten, volume 00:01:40, (2 minuten extra).
Ik heb veel meer gebeld, bij de meeste details klopt het overzicht niet.
Het kan zijn dat ‘volume’ niet hetzelfde is als de beltijd.
Wat is volume dan wel?
Als het wel de actuele beltijd is, waar zit hem dan het verschil in tussen de afronding op hele minuten en de getoonde beltijd?
Ik heb op het forum gezocht naar een topic waar deze vraag in wordt besproken, maar kon hem niet vinden.
Als hij toch dubbel is gesteld, mijn excuses.
Met vriendelijke groet,
Guido