Skip to main content
Hallo,

Ik kreeg een melding via mijn telefoon dat door administratieve redenen ik niet meer kon bellen (alleen met 1200). Ik heb gebeld naar de helpdesk om te vragen hoe dit kon. Het bleek dat ik de factuur van januari niet had betaald. De oorzaak hiervan is waarschijnlijk geweest dat we in die maand zijn verhuisd en een nieuw rekeningnummer hebben gekregen. Tot die tijd heb ik namelijk altijd netjes mijn rekeningen betaald. De rekeningen vanaf februari zijn wel weer automatisch afgeschreven...



In het telefoongesprek met de helpdesk werd mij gezegd dat ik via de mail een link zou krijgen waardoor ik gemakkelijk alsnog de rekening kon betalen en ik via Mijn Simyo mijn gegevens kon wijzigen.

Ik heb deze mail ook gekregen, maar nu zag ik tot mijn grote verbazing dat ik naast de gebruikelijke rekening van 12 euro ook administratiekosten van 40 euro moet betalen! Ik heb weer contact gezocht met de helpdesk, maar omdat het ging om een rekening van januari kon hier niks aan gedaan worden en moet ik gewoon die extra 40 euro betalen.



Ik betreur dit enorm aangezien ik altijd netjes mijn rekeningen heb betaald en dit door loop van omstandigheden nu een keer niet heb gedaan. De helpdesk gaf aan dat ze mij meerdere keren mails hadden gestuurd om mij hieraan te herinneren, maar ik deze heb gemist omdat ik niet veel op mijn mail kijk. Jammer dat een telefoonprovider dan niet even belt met de klant...



Ik hoop dat dit probleem spoedig kan worden opgelost.

Met vriendelijke groet,

Joyce Berends
Simyo is een online provider dus gaan zaken vooral online. Dat zal een reden zijn dat je niet bent gebeld.

Ik lees dat je ook een herinnering sms krijgt.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-moet-ik-betalen-271?c=349



De beslissing ligt bij SImyo, wilde dit alleen even meegeven.



Succes en veel plezier in je nieuwe woning. 🙂
Hi Joyce,



Welkom op het Simyo Forum!



Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van deze situatie! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie inderdaad dat die januari-factuur nog openstaat. Hij was eerst € 12,-. Na 18 maart werden daar € 5,- administratiekosten aan toegevoegd. Dit veranderde in € 12,50, daarna in € 25,- en als laatste in € 40,-. Je hebt hier zes e-mails over gehad en vier sms'jes.



Natuurlijk snap ik het goed dat je hiervan baalt, Joyce 😞 Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat je het gevoel krijgt dat jij niet voldoende op de hoogte bent gehouden. We doen juist ons best om je altijd up-to-date te houden. Heb je de e-mails en sms'jes gezien? Ook op Mijn Simyo > Facturen kon je dit te allen tijde controleren.



Ray heeft gelijk over dat we een online provider zijn. Dat is de reden dat de correspondentie voornamelijk verloopt via e-mail. Om desondanks te voorkomen dat je dit allemaal zou missen, hebben we dus ook sms-berichten uitgestuurd.



Zou je een betalingsregeling willen voor die factuur? Dat is zeker mogelijk 🙂 Je kunt me dat dan laten weten.



Heb je hier nog andere vragen over?



@ Ray, heb je nog andere vragen?



Groetjes,

Jihane
Er zijn geen sms-jes ontvangen, anders was dit direct wel opgemerkt (en voorkomen). Mijn man heeft ook een abonnement bij jullie en bij hem is de betaling in die periode wel goed gegaan. Spijtig om te lezen dat er zo met vaste klanten om wordt gegaan. Voor ons een reden om te wisselen van provider.
@Jihane



Ik heb geen vragen hoor. Stelde ze ook niet :D



Ben alleen verbaasd over de reactie die volgde op jouw gegeven antwoord.



Als provider 10 berichten gestuurd naar een klant die je dan als nog het verwijt geeft slecht om te gaan met vaste klanten.



:8
@Ray: dat staat daar los van. Het gaat erom dat al jaren de betalingen goed gaan en in deze periode dus bij mijn man het ook is goed gegaan. Er is één maand fout gegaan en ook daarna zijn de betalingen netjes geïncasseerd. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat een bedrijf doorheeft dat er sprake is van een incident en niet direct de 'boete' maar verhoogd en even contact opneemt als er niet op de mail wordt gereageerd, mail kan immers ook niet aankomen. SMS berichten zijn nooit ontvangen, anders was het direct al geregeld. Blijkbaar hebben we een ander beeld bij klantvriendelijkheid, daar is niks mis mee 🙂
Hi Joyce,



Wat jammer dat je zo teleurgesteld bent 😞 Sorry, die administratiekosten kunnen helaas niet kwijtgescholden worden. Wat gek dat die sms-berichten niet aankwamen! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kun je ze ook niet terugvinden als je terug zoekt in je mobiel?



Ik hoop dat je hierdoor niet overstapt! We zien je het liefst bij ons blijven, natuurlijk.



Laat je het weten als ik iets anders voor je kan doen?



@ Ray, haha, sorry! Ik bedoelde natuurlijk; mega dankjewel voor het meedenken en je reacties!



Groetjes,

Jihane

Reageer