.

Beantwoord

Hoe komt ontzettend hoog data verbuik op 1 dag?

  • 19 December 2015
  • 4 reacties
  • 220 Bekeken

Beste, graag uitleg van mijn data verbruik op 10 dec. op deze dag heb ik namelijk 1138MB !!! data via 3G verbuikt.
mijn internet gedrag is niet veranderd maar de helft van mijn bundel is op 1 dag verdwenen graag uitleg.
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 December 2015, 23:21

Bekijk originele reactie

4 reacties

Wat wil je uitgelegd hebben dan? Simyo kan en mag niet zien waar je data aan op is gegaan. Dat heeft met de privacy wetgeving te maken.

Mijn vermoeden is dat het hard is gegaan doordat je misschien dacht op wifi verbonden te zijn. Of je telefoon is zo ingesteld dat je updates (apps & telefoon) en synchronisatie instellingen zo zijn ingesteld dat het op zowel Wifi maar ook Data (3G / 4G) gedownload mogen worden of worden uitgevoerd.

Dus hoewel je eigen internet gedrag niet veranderd is, dat van je telefoon op de achtergrond wel.
Beste Raytje, mijn telefoon staat goed ingesteld en mijn internet gedrag is niet veranderd. ik verbruik normaal rond de 50 tot 100 mb per dag. Als ik in mijn overzicht kijk zie ik ineens een enorme piek en daarna is alles weer normaal. Zie op het forum dat dit vaker voorkomt en gerelateerd wordt aan Simyo
Reputatie 7
Badge +9
Dit komt inderdaad vaker voor maar in tegenstelling tot wat soms gedacht wordt, een provider heeft geen invloed op de hoeveelheid data die een smartphone aan het downloaden is. En met de huidige stand van de techniek kan een moderne smartphone via 3G, en meer nog via 4G, in korte tijd een gigantische hoeveelheid data er door jagen. Kennelijk is je mobiel op 10 december flink bezig geweest (er was kennelijk uitstekend bereik) maar waar het verbruik aan op is gegaan is waarschijnlijk alleen op het toestel nog te achterhalen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi G3rard,

Welkom op het Simyo Forum :D

Ik kan me goed voorstellen dat jij wilt weten waar het hoge verbruik vandaan komt. Hier kan ik, zoals Raytje en Scotsman mooi verwoord hebben, niets over zeggen. Wegens privacyredenen kunnen wij niet inzien welke sites er bezocht zijn of welke downloads plaatsgevonden hebben. Hiervoor raad ik je aan om een kijkje te nemen op deze pagina.

Jouw internetbundel is inmiddels volledig verbruikt. Wij hebben een waarschuwingsbericht gestuurd toen je 80% en 100% verbruikt had. Je kunt extra MB's aanschaffen. Hier vind je de instructies daarvoor.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle

Wederom bedankt, Raytje en Scotsman 😳

Reageer