Skip to main content
Mijn zoon (14 jaar) heeft een abonnement via Simyo afgesloten (op mijn kosten en via mijn bankrekening).

Hij belt gemiddeld 1 á 2 minuten per maand en verstuurt gemiddeld 6 sms-jes per maand. Nu krijgt hij in oktober rekeningen van € 281, in november een van € 299 en voor november staat een rekening van € 302 klaar....

U zullt begrijpen dat dit voor ons een enorme schok is, en wij zullen er dan ook alles aan doen om in deze facturen een  mindering te krijgen. 

Op 25 juni heeft hij voor het eerst en laatst een waarschuwing gekregen dat hij zijn databundeel overschreden had, daarna nooit meer. 

Zijn bundel is volgens hem op de een of andere manier nooit geactiveerd doordat nummerbehoud is mislukt, maar zoiets kan toch geen 1000 (duizend!) eurro kosten met zich meebrengen?

Ik ben erg benieuwd naar uw reactie.

Vriendelijke doch zorgelijke groet,

Klaas Postma 
Als er geen internet bundel aktief is dan gebruik je mobiel internet tegen het relatief hoge standaard tarief van 15 cent per 1MB. Ik vermoed dat zoonlief heel wat filmpjes heeft bekeken via het mobiele netwerk van Simyo waardoor de hoge rekeningen zijn ontstaan. Overigens kun je op elke faktuur nagaan hoe de kosten zijn opgebouwd want alle bel- sms- en internetaktiviteiten staan er gespecificeerd.



Maar goed, het leed is geschied (misschien een idee om internet op je mobiel uit te zetten op Mijn Simyo?) en maar afwachten wat een Simyo moderator hier maandag op te zeggen heeft.
Hoi Zep Postma,



Welkom op het forum.



Ik heb je bericht verplaatst naar het subforum 'factuur', zo kan iedereen het antwoord makkelijk vinden.



Wat Scotsman aangeeft is inderdaad de reden van de hoge facturen. Je zoon is zijn tijdelijke mobiele nummer, zonder zijn aanvraag nummerbehoud te annuleren. Zijn bundels zijn dan niet actief en alles wat er verbruikt wordt gaat tegen het buitenbundel tarief. En zonder actieve bundel krijg je ook geen waarschuwing van het percentuele gebruikte gedeelte van de bundel.



Het komt nu bij jullie pas aan het licht omdat het per toeval de eerste 3 maanden goed ging. Hij heeft de afgelopen 3 maanden veel meer internet verbruikt waardoor deze hoge kosten tot stand zijn gekomen. Ik heb zijn bundels nu per direct geactiveerd, nu kun je ook zijn verbruik bijhouden via Mijn Simyo. Zo zorg je dat deze hoge kosten niet meer voor komen. 🙂





Ik heb je ook een privébericht gestuurd.



Is het je zo duidelijk?

Reageer