Skip to main content
Hoi, Ik heb hetzelfde in juli meegemaakt en de rekening van bijna 200 euro voor mijn zoontje gewoon betaald. Hij had per ongeluk naar Spotify zitten luisteren terwijl wij op schiphol zaten te wachten om te boarden. Dacht dat het een offline playlist was wat hij zat te luiteren, maar in de haast had hij thuis de download niet afgemaakt. Dus hij zat zonder het te weten een online playlist te luiteren. In 20 minuutjes 175,- boven bundel! Nogmaals, boos op zoontje, maar rekening gewoon betaald. We gingen op vakantie en ik wilde niet voor het hele gezin de vakantie verpesten. Heel duur lesgeld... Maar net rekening gekregen van november en nu100,- boven bundel. Ik boos en op hoge poten naar mijn zoontje. Ik had zijn bundel al naar 1,5GB verhoogd. Hoe kan dit vroeg ik boos. Samen de rekening uitgeplozen en wat blijkt, in nog geen 10 minuten 100,- data boven bundel! Hij was thuis, dus moet normaal op wifi zitten. Lag die er per ongeluk even uit? Ik weet 't niet. Maar het risico wordt mij te groot. Waarom niet blokkeren zodra de bundel bereikt is? Want een SMS is leuk hoor, hij is nl daarna vrijwel niet meer op internet geweest, maar kwaad was in 10 minuutjes geschiedt. Het vriendelijke goedkope abonnementje is nu een aanslag op mijn portomonee. Weg kerstcadeautje! Want hij kon voor 100,- een kado uitzoeken... maar die heeft hij verbruikt aan data bij Simyo. Diep triest.... ik baal goed en kerst is verpest. Zoontje verdrietig.... 10 minuten 100,- of te wel 10,- per minuut..... Simyo help! Met vriendelijke groet, H. Snoep  
Hoi Snoep,



Zelf zou ik geen blokkade willen hebben als ik buiten mijn bundel ben, want dan kan ik niets meer. Wat wel een idee is en dat werkt echt goed is een app die het data verkeer stopt bij een bepaald quota. En deze quota kan je zelf bepalen. De app verschilt per merk (iPhone, Android etc.) en per merk zijn er ook nog een aantal. Onavo en WatchDog3g zijn bekende.

Om welk type toestel gaat het hier?
Hoi Martijn, mooiste systeem is toch wel dat je door kunt op lagere snelheid (onbeperkt) zeker met kinderen. Het forum staat vol met buitensporige bedragen, veroorzaakt door kinderen. Ik heb Onavo, maar daar kan ik niet mee blokkeren. Het verlaagt alleen het gebruik, maar meerdere apps kunnen ze niet meer openen. Dan hebben ze my data manager en die blokkeert ook niet. Daar zie je je verbruik op, maar dat zien ze ook op de simyo app. Mijn zoontje had gekeken en liep op "schema" hij begreep er ook niets van dat ik een rekening had met 100,- boven bundel. Toen ben ik met hem naar de rekening gaan kijken en het is gebeurt in 10 minuutjes... daar kan geen waarschuwing tegenop. Het gaat om een iphone. Ik hoop dat Simyo reageert want dit is echt heel treurig. 
Hoi Snoep,



Welkom op het forum, leuk dat ik je hier ook tegen kom;)



Ik heb je vanmorgen telefonisch gesproken, en gelukkig zijn we er samen uitgekomen. Zo gaan jullie toch een goede kerst tegemoet:) Let er wel op dat een dergelijke tegemoetkoming éénmalig is.



Graag wil ik je adviseren om je zoon de waarschuwings-sms goed in de gaten te laten houden. Op het moment dat hij de sms binnen krijgt, ook zijn internet uit te zetten via Mijn Simyo. Het verbruik had in dit geval 3 dagen later plaats gevonden. Voorkomen is beter dan genezen. 🙂 Ook helpt het echt als hij zijn dataverbinding uit zet op het moment dat hij van een Wi-Fi netwerk gebruik wil maken.



Fijn dat je zoon nu toch iets met kerst kan uitzoeken. Was hij happy met het goede nieuws?



@Martijn®️ Dank voor het meedenken.

Reageer