Skip to main content
Ik ben sinds kort overgestapt naar Simyo.(Lees : vandaag numberbehoud voltooid)

Nu heb ik een abonnement met 100 minuten en 500mb.

Maar in plaats van de 100 minuten zie ik alleen maar 77 minuten.

Ik heb niet gebeld of gesmst, dus dat kan het niet zijn.

Hoe kan dit?

Ook de aansluitkosten kan ik nergens terug vinden. Moet ik die nog betalen of zijn die verekend met de belminuten?
Je bundel is gisteren ingegaan i.v.m. nummerbehoud. Bellen / internetten met je tijdelijke nummer word berekend als buiten de bundel.



Gisteren was de 8ste dag van de maand en niet de eerste dag. Dat betekend dat je de belminuten evenredig krijgt naar de resterende dagen van de maand.



Juli heeft 31 dagen, dus deel je 100 belminuten door 31 en dan maal de 24 resterende dagen en dan kom je uit op 77 minuten.



Als het goed is had je ook maar 387 MB i.p.v. 500 vanwege deze verrekening.



Je aansluitkosten vind je terug op je eerste factuur.
Je bundel is gisteren ingegaan i.v.m. nummerbehoud. Bellen / internetten met je tijdelijke nummer word berekend als buiten de bundel.



Gisteren was de 8ste dag van de maand en niet de eerste dag. Dat betekend dat je de belminuten evenredig krijgt naar de resterende dagen van de maand.



Juli heeft 31 dagen, dus deel je 100 belminuten door 31 en dan maal de 24 resterende dagen en dan kom je uit op 77 minuten.



Als het goed is had je ook maar 387 MB i.p.v. 500 vanwege deze verrekening.



Je aansluitkosten vind je terug op je eerste factuur.




Bedankt voor uw reactie.



De minuten kloppen zo inderdaad, maar ik heb wel gewoon 500 MB geen 387MB.

En die eerste factuur komt op de derde donderdag van de 2e maand(Zoals in de app staat)?

Of eind deze maand(juli) en dan alleen voor de aansluitkosten?

Ik zie al wel dat de factuur voor het abonnement op 20 augustus komt, maar daar staan de aansluitkosten niet bij.
In de regel betaal je de abonnement kosten vooruit en de gemaakte kosten achteraf. Hier dien je ook rekening mee te houden. Je eerst factuur in juli kunnen dus de aansluitkosten, 1,5 of 2x abonnements kosten bevatten + eventuele kosten die je buiten de bundel hebt gemaakt. Dat laatste hoeft dus niet zo te zijn.



Eerst volgende factuur komt 16 juli.



Wel apart dat je wel 500 MB hebt gekregen. Pin je daar aub niet teveel aan vast tot een moderator daar meer over heeft gezegd. Deze kan je ook meer gedetailleerd vertellen hoe jouw eerste facturen als nieuwe klant worden opgebouwd.



PS. waar zie je dat? in de App of op je Mijn Simyo?
Hoi M138A, welkom bij Simyo 🙂.



Raytje legt al heel goed uit hoe het komt dat je maar een deel van je bel/sms bundel hebt gekregen. Dit komt door de verrekening de eerste maand. Uiteraard, omdat je minder bel/sms krijgt, betaal je ook maar dat deel van de kosten.



De reden dat je de internetbundel helemaal hebt gekregen is een foutje in het systeem in jouw voordeel. Ook deze bundel wordt op de dag verrekend, dus ook hier betaal je maar een deel van 🙂.



Je aansluitkosten zijn op de factuur gekomen op het moment dat je de simkaart activeert. Bij jou is dit al op 30 juni geweest, dus die gaan we 16 juli incasseren. Op deze factuur staan nog geen bundels. Die betaal je een maand later 🙂.



Voor meer informatie over je eerste factuur, lees dan dit topic.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Raytje!
De reden dat je de internetbundel helemaal hebt gekregen is een foutje in het systeem in jouw voordeel. Ook deze bundel wordt op de dag verrekend, dus ook hier betaal je maar een deel van



Toch weer heel heel netjes, kan niet anders zeggen :)



En graag gedaan. zoals altijd 🙂
Dat vind ik nou ook 😉 Een leuk startcadeautje!

Reageer