Skip to main content
Hoe kom ik ineens aan torenhoge rekeningen?
Waarschijnlijk door een toename van het verbruik. Heb je de details al bekeken.
Hoi niceau,



Welkom op 't forum.



Wat vervelend dat je hoge rekeningen hebt gekregen! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat het komt door het internet verbruik. Dit kan je overigens ook altijd op je factuur terugvinden.



Ik wil je aanraden om je verbruik toch eens goed onder de loep te nemen. Wellicht kan je ervoor zorgen dat je niet zoveel internet verbruikt. Kijk voor tips eens hier.



@Ray bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar
als ik zie dat mijn telefoon s'nachts terwijl ik slaap gebruikt wordt krijg ik jeuk op mijn rug. Dit is mijn laatste contract bij Simyo.
Dat zul je hebben bij elke provider als je internet aan staat terwijl je slaapt. Ook al gebruik je de telefoon niet actief dan zal je telefoon toch verbonden zijn met internet en data verbruiken, mits internet dus aan staat. Daar heeft Simyo of een andere provider geen invloed op maar alleen jij als gebruiker.



Mocht je trouwens denken dat je veilig bent omdat je op wifi zat dan kan ik als advies geven dat je dan je data verbinding uit moet zetten. Zo kan je telefoon ook niet switchen van wifi naar mobiele data mocht wifi wegvallen. En dat gebeurt vaker dan je denkt, wifi is namelijk een onstabiele verbinding.



Dus Simyo de schuld geven in deze is zinloos. Het is jouw telefoon die de opdrachten geeft, het is aan jouw als gebruiker om je telefoon juist in te stellen.
Hoi niceau,



Ik snap heel goed dat je het raar vindt dat je telefoon internet verbruikt terwijl je slaapt. Zoals Ray hierboven al heeft gezegd ligt dit aan je telefoon en niet aan je provider. Dit zal je dus met een andere provider ook hebben! De oplossing ligt bij je telefoon. Heb je de blog al gelezen die ik in mijn vorige bericht had meegestuurd? Daar staan hele goede tips in!



@Ray bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar

Reageer