Skip to main content

.

Hallo,

ik ben al jaren klant bij simyo en heb een data bundel van 20GB. Dit is voor mij echt meeer dan voldoende en ik hou meestal heel veel over aan het eind van de maand. 

nu krijg ik opeens een sms dat ik zover buiten mijn bundel ben gegaan dat ik 250€ moet bijbetalen en dat mijn simkaart geblokkeerd is. Wat blijkt: snapchat, heeft in een kleine 20-30 minuten. 28.7 GB aan data verbruikt. In mijn broekzak, terwijl ik aan het werk ben. Dit is natuurlijk onmogelijk, snapchat verbruikt normaliter geen eens 1500mb per maand bij mij dus dit kan onmogelijk gebeuren. Nu baal ik natuurlijk ontzettend, maar ga ik ervan uit dat dit kan worden terug gedraaid.

met vriendelijke groeten,

marnix

Correctie: ik zie nu zelfs dat het 1800€ is en nu begin ik mij wel wat zorgen te maken.

Hi Marnix,

Bij mijn mobiele nummer gebeurt exact hetzelfde. Opeens 220 Euro kosten buiten de bundel, terwijl ik na het bericht van Simyo express Roaming uit heb gezet op mijn mobiel. Ook ik heb elke zoveel minuten zogenaamd 8,79 Euro kosten gemaakt. Hier klopt niks van. Zou het kunnen zijn dat Simyo een storing heeft?

@simyo klantenservice: u bent nu onbereikbaar maar kunt u zsm contact met ons opnemen over dit probleem? Het nummer is nu onterecht geblokkeerd.

@Aec Simyo is in het weekend niet bereikbaar 

Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 17:30 voor je klaar. In het weekend zijn we gesloten.

Een Simyo moderator zal morgen reageren

Hoi @marnixx9,

Bedankt voor je bericht. Oei, ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van bent geschrokken! Wegens privacy wetgeving kunnen en mogen wij niet inzien waar het internet aan is verbruikt. Wel kan het altijd voorkomen dat er onbewust internet wordt verbruikt in grote hoeveelheden, dit kan dan heel snel heel hoog oplopen. Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Eén bij 80% en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. 

Inmiddels is het bij ons mogelijk om een dataplafond in te stellen zodat je geen extra kosten meer kan maken. Via deze pagina kan je alles tergvinden over ons dataplafond en hoe je dit inschakelt. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten. 

@Aec Wellicht geeft dit ook meer duidelijkheid voor jou! Ook jij mag mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Amy

Reageer