Skip to main content
antwoord

Hoe kom ik aan extreem hoog data verbruik?

• April 18, 2025
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Ik heb om 19:00uur een SMS gekregen dat ik op mijn max zat van me verbruik.

Nu heb ik sowieso mijn vraagtekens erbij of je überhaupt iemand zijn uitgaande gesprekken mag blokkeren maar dat even daar gelaten.

Om 19:00uur een SMS, en om 19:45 geblokkeerd.

In die 45min heb ik niks speciaals gedaan op mij  telefoon kwa verbruik.

Hoe kan je in 45min een 100,- + rekening opbouwen dat jullie direct mijn uitgaande gesprekken blokkeren?

Gelieve een normaal antwoord en niet z'n standaard robot antwoord. 

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Aaron1989,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Ik zie dat je van ​@JanD al handige tips hebt gekregen! Zolang het internet op jouw simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet verbruik wordt geregistreerd, bewust of onbewust. Denk bijvoorbeeld aan een app die op de achtergrond nog aanstaat, een update en noem zo maar op. Waar het verbruik precies naartoe is gegaan kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving niet inzien. Wij blokkeren de simkaart voor uitgaand verkeer om nog hogere kosten te voorkomen. 

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door één van mijn collega's en dat ze je tegemoet zijn gekomen en dat je inmiddels een dataplafond hebt ingeschakeld. Fijn dat het is opgelost! 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • April 19, 2025

Beste ​@Aaron1989 zet als 1e dataplafond aan voor 50c per maand, dat gaat dan de 1e van de komende maand in, zo voorkom je buiten-bundel-kosten.

Binnen je mobiel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Na het weekend zal een noderator reageren.

Wil je een snellere reactie kun je WhatsAppen tot 17u00 in het weekend.

Zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Ik ben géén robot, maar een forumliod, net als jij.😎

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • April 22, 2025

Hoi ​@Aaron1989,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. 

Ik zie dat je van ​@JanD al handige tips hebt gekregen! Zolang het internet op jouw simkaart aanstaat kan het altijd voorkomen dat er internet verbruik wordt geregistreerd, bewust of onbewust. Denk bijvoorbeeld aan een app die op de achtergrond nog aanstaat, een update en noem zo maar op. Waar het verbruik precies naartoe is gegaan kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving niet inzien. Wij blokkeren de simkaart voor uitgaand verkeer om nog hogere kosten te voorkomen. 

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door één van mijn collega's en dat ze je tegemoet zijn gekomen en dat je inmiddels een dataplafond hebt ingeschakeld. Fijn dat het is opgelost! 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy