Skip to main content
antwoord

Hoe kom ik aan enorm verbruik in een korte tijd?

• August 24, 2025
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Hallo, ik ben enorm geschrokken want blijkbaar heb ik gisteren in 10 minuten tijd, 6 GB gebruikt buiten mijn bundel, waardoor ik nu een telefoonrekening heb van 550 euro. 

Dat kan toch niet? Ik heb normaal gesproken een maandbundel van 6gb waar ik prima binnen blijf, en nu heb ik ineens in 10 minuten tijd 6GB gebruikt? Als ik naar de tijd kijk waarop die MBs zijn verbruikt, kan het ook niet, want toen was ik aan het wandelen.

Ik moet 127 euro betalen om mijn telefoon te deblokkeren maar ik kan deze kosten gewoon niet gemaakt hebben en wil deze niet betalen.

Ik hoop van harte dat jullie me hiermee persoonlijk willen helpen en uitzoeken hoe dit mogelijk is en het corrigeren.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Maaike1989,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@Friesian al goede tips hebt gekregen om buiten bundel kosten te voorkomen. Bedankt heren 😊.

@Maaike1989 Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 24, 2025

Beste ​@Maaike1989 om de buitenbundelkosten voor de toekomst te voorkomen, zet meteen dataplafond aan voor €0,50 per maand en gaat dan met ingang van 1 september a.s. in.

Bij een Android telefoon kun je tevens een datawaarschuwing en -plafond instellen om buitenbundelkosten te voorkomen.

Je moet van Simyo 2x een SMS hebben gehad, 1 bij 80% en 1 bij 100% verbruik en daar heb je blijkbar niet op gereageerd.

Apps op een telefoon kunnen altijd data verbruiken. Zet voor de meest gangbare toepassingen aan dat updates, video's e.d. uitsluitend via wifi verwerkt mogen worden.

Op app-niveau kun je per app zien welke zoveel data in korte tijd verstookt heeft en daar maatregelen op nemen.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 25, 2025

Vervelend om mee te maken ​@Maaike1989 -Maaike!

Welk merk en type telefoon heb je? Simyo heeft vanwege privacyregels geen inzage in jouw dataverbruik, welke apps verantwoordelijk zijn.

Het dataplafond raadt ik ook aan maar ook een datamanager app sowieso. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 25, 2025

Hoi ​@Maaike1989,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@Friesian al goede tips hebt gekregen om buiten bundel kosten te voorkomen. Bedankt heren 😊.

@Maaike1989 Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of we iets voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy