Skip to main content
Beste meneer/mevrouw,



Ik heb in de maand februari volgens mijn factuur veel internet gebruikt, het meeste buiten mijn bundel en snap niet hoe dit kan. Ik let er op dat ik geen apps download via het mobiele netwerk en hou het aantal youtube filmpjes tot een minimum.



Ik heb een bundel van 500MB en blijf hier normaal gesproken onder afgezien van een enkele keer (dit scheelt dan maar enkele MB's). Nu heb ik in de maand februari 1127MB verbruikt, 627MB buiten mijn bundel dus. Op 21 februari heb ik een bericht gekregen dat ik mijn internet bundel heb verbruikt, dit is ook op de factuur terug te zien. Ik snap dus niet hoe ik in 9 dagen ineens 627MB heb opgemaakt terwijl ik normaal gesproken in een hele maand rond de 400MB gebruik?



Ik vraag mij dus af of er misschien een fout is gemaakt, want ik zou zelf echt niet weten hoe ik zo veel data zou hebben verbruikt.



Met vriendelijke groet,

Frederique



P.S. In de maand augustus ben ik ook flink boven mijn bundel geweest maar dit was vanwege problemen met de internetprovider van de wifi thuis. Ik zet dit er even bij voor het geval jullie zouden checken of het klopt dat ik zei dat ik normaal gesproken binnen mijn bundel blijf 😉
Kun je aangeven welke telefoon je hebt dan kan er meegedacht worden.:)
Hoi Frederique,



Wat vervelend dat je internetverbruik opeens hoger was dan normaal!



Ik heb het nagekeken en het lijkt allemaal te kloppen. Ik kan niet voor je inzien aan wat het internet is opgegaan. Dit kan ik niet inzien vanwege privacyredenen. Je kunt dit wel zelf doen! Klik hier om meer informatie te krijgen hoe je dat kunt doen! Op deze manier kun je de boosdoener vinden en zo kan je in de toekomst ervoor zorgen dat het niet weer gebeurt. Laat je weten of je erachter bent gekomen wat de boosdoener is?



Groetjes, Caspar
Hallo,



bedankt voor de reacties, ik heb niet kunnen vinden waardoor ik zo veel heb verbruikt omdat ik nog nooit de gegevens opnieuw heb ingesteld, wanneer ik kijk hebben bijna alle apps veel data verbruikt omdat deze cijfers op de gehele periode dat ik mijn telefoon heb slaan. Ik heb nu maar mijn datagegevens opnieuw ingesteld zodat ik in ieder geval weet waar het aan ligt mocht dit nog eens gebeuren (hopelijk niet).



Ik heb overigens een iPhone 5S (ik heb nog geen iOS 9.3 dus aan een automatische update kan het denk ik niet liggen?)
Hoi Frederique94,



Wat jammer dat je de boosdoener niet kon achterhalen!



Het zal dan waarschijnlijk niet aan een automatische systeemupdate liggen, maar het kan wel liggen aan bijvoorbeeld automatische updates van bepaalde apps, al weten we dat niet zeker. Goed dat je je datagegevens opnieuw hebt ingesteld. Daar kom je al een heel eind mee. Verder adviseer ik je om vaak op Mijn Simyo te kijken hoe het zit met je verbruik. Zie je opeens iets raars, ga dan op onderzoek uit of vraag ons om hulp want dat kan natuurlijk altijd :)



Groetjes, Caspar

Reageer