.

Beantwoord

Hoe klantvriendelijk is de eerste betalingsherinnering?

  • 29 August 2013
  • 5 reacties
  • 652 Bekeken

Badge +1
Ik ontvang net een email dat jullie geen incasso hebben kunnen uitvoeren. Allereerst vind ik dit vreemd, er staat gewoon geld op de rekening. Ten tweede vraag ik me af of jullie geld nodig hebben, omdat de incasso vroeger dan normaal gedaan is? Misschien nog effe snel geld binnen harken voordat Dhr. Slim de nieuwe eigenaar wordt?

Verder wil ik aan jullie vragen of jullie het zo nodig vinden om  zo'n "dreigmail" te versturen. Dat is het gewoon en niet anders. Ik ben niet 1 of andere  mongool die niet kan lezen hoor. Het is onnodig om 3x te vermelden voor welke datum de rekening betaald dient te worden en zo zijn er wel meer punten. Als ik nou nooit zou betalen hadden jullie een punt maar voor 14,50? Een vriendelijk verzoek volstaat ook.

De manier hoe jullie de mail versturen gaat werkelijk nergens over. Ik was tevreden over uw dienstverlening, maar op deze manier ben ik over een paar maanden pleite en ga ik naar een provider die haar klanten wel waardeerd. Op dit vlak heeft somyo nog wel wat te leren.

Moest dit toch even kwijt. Ik verwacht niet dat jullie zich ervan aantrekken, maar ik kan me voorstellen dat klanten hierom wegrennen.
icon

Beste antwoord door Ernst 29 August 2013, 17:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi HDFreak,

Ik vind het jammer dat je de toon van de eerste betalingsherinnering niet goed op je overkomt :(
Als er gewoon geld op rekening staat verwacht je natuurlijk ook niet zo'n mailtje. Het komt dan een beetje rauw op je dak.

Het is helaas niet zo dat wij weten waarom er niet is afgeschreven. Dit kan meerdere redenen hebben, dit kan ook gebeuren wanneer er wel gewoon geld op je rekening staat. Helaas is dat dan iets tussen de banken.

De mail waar je aan refereert is automatisch verstuurd. Die krijgen alle klanten waarbij de incasso mislukt is en bestaat uit een aantal componenten die een juridische waarde hebben. Die móeten nu eenmaal genoemd worden, of je factuur nu €3 is, of €300.

Dat er vervolgens een aantal keren ook de uiterste betaaldatum genoemd wordt kun je het beste opvatten als: better safe than sorry.
Stel dat je er overheen leest en vervolgens toch te laat bent met je betaling. Dan kost het nog meer en dat willen we echt voorkomen.
Badge +1
Dat jullie deze mail versturen bij een 2e herindering kan ik me nog indenken, maar om meteen te dreigen met afsluiten, vind ik zelf wel heel ver gaan. Er is niemand die mij kan overtuigen dat dit "juridisch" meteen bij de eerste herindering geregeld moet zijn. Dit soort mailtjes kreeg je vroeger als je een hele tijd je rekening niet betaald had. Ter informatie, ik betaal al mijn rekening op tijd!

Ik krijg het gevoel dat je nu, mijn klacht zal ik maar zeggen, niet serieus neemt. Prima, ik ga vandaag nog een opzegging regelen en stap over naar een provider die haar klanten wel waardeerd, of in ieder geval altijd het gevoel heb gehad dat de kant gewaardeerd werd.. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken tegenwoordig.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

PS: Waar kan ik zien welke datum mijn contract afloopt? Weet dat het ergens in November is.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi HDFreak,

Ik vind het jammer dat je er nu aan denkt op over te stappen.
Wij versturen 1 standaardmail die dus voor iedereen hetzelfde is als we niet hebben kunnen incasseren. Helaas moeten we erg veel van deze mails versturen en is niet iedereen net zoals jij, doorgaans een nette betaler.

Verder spijt het mij als je de indruk hebt gekregen dat ik je klacht niet serieus heb genomen. Wij, Simyo, doen altijd ons best om de input van onze klanten te gebruiken als het gaat om verbeteringen en ik heb je aanmerkingen op de tekst uit de betalingsherinnering dan ook doorgegeven aan degene die deze samenstelt. Of het ook daadwerkelijk tot een verandering leidt, durf ik niet te zeggen.


Mocht je nog steeds van plan zijn over te stappen naar een andere provider: Je contract loopt tot 1 januari 2014.
Badge +1
Klopt inderdaad ja, heb eerst 1 maand een maandabonnement gehad. In ieder geval bedankt voor de moeite.
Reputatie 5
Badge +10
Hopelijk blijf je nog wel even bij Simyo HDFreak 🙂

Reageer