Skip to main content
Beste Simyo,

Ik ben me zojuist een kapot geschrokken, er stond een factuur van €219,79 voor me klaar van de maand januari.

Waar ik normaal gesproken rond de €20,- per maand moet betalen. Volgens de factuur is dit doordat ik €197,72 internet gebruik buiten mijn bundel heb gebruikt.



Begin januari is mijn wifi verbinding van mijn iphone 4s stuk gegaan ik kreeg dan ook vrij snel een melding dat mijn databundel van 500MB verbruikt was. Hierop heb ik geprobeerd mijn databundel op te hogen naar 1000MB via het mijn simyo. Helaas ging dit pas in vanaf februari. Daarom heb ik geprobeerd om apps af te sluiten van internet toegang. Maar toch mijn bundel aan laten staan omdat mensen verwachten dat ik bereikbaar ben via Whatsapp. De rest van de maand heb ik dus alleen internet noodzakelijk gebruikt en tot een minimum proberen te beperken.



Ik weet niet goed waarom er nog zoveel internet verbruikt is? misschien dat updates van apps toch automatisch zijn doorgegaan. Ook snap ik niet waarom mijn simkaart niet is geblokkeerd zoals in dit artikel wordt beschreven. Ik vind de extra €200,- kosten absurt. En dan vooral van het verschil van binnnen en buiten bundel mobiel gebruik. Binnen mijn bundel kost 1000mb €10,- en er buiten dus €150. Terwijl er voor door de EU bij dataroaming in het buitenland al een blokkade van €50,- euro geldt.



Ik baal ervan dat het buiten de bundeltarief voor mobiel internet verstopt zit in een submenu van de tarieven pagina. Terwijl de prijs van minuten en smsjes buiten je bundel wel op de hoofdpagina vermeld staan. Mede hierdoor krijg ik het gevoel dat hier niet overzichtelijk en transparant gecommuniceerd wordt door Simyo en dit maandelijks vele extra inkomsten bovenop de abonnementsgelden zal opleveren. Wat ook wel blijkt als ik hier op het forum en het internet rondzoek op dit onderwerp. Inmiddels heb ik een nieuwe smartphone aangeschaft met werkende wifi verbinding en de Onavo Count app geinstalleerd. Maar zit heel erg in mijn maag met deze factuur. En wil dan graag over dit onderwerp in contact komen met een simyo medewerker.



Alvast bedankt voor uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Joost
Hoi Joost2014,



Ik kan me voorstellen dat het balen is.



Je vraagt je af waarom je aansluiting niet geblokkeerd is geweest in verband met Hoogverbruik.



Bij Hoogverbruik wordt gekeken of je binnen 24 uur meer dan € 100,- aan kosten hebt gemaakt of binnen 7 dagen op meer dan € 250,- verbruikt bent uitgekomen.



Het vervelende in jouw situatie is dat je wel kosten hebt gemaakt maar 'te weinig' om opgemerkt te worden voor een hoogverbruik blokkade. Je zat op 10 januari al door je 500 MB bundel. Tussen 10 en 17 januari had je € 156,29 extra kosten door internet. We sturen een notificatiebericht per sms zodra je op 50% en 100% van je internetbundel zit.



Het is niet leuk om met kapotte wifi te zitten. Je geeft aan hiervan bewust van te zijn, maar toch zijn de kosten opgelopen. Helaas hebben wij hierop geen invloed. We denken graag mee met onze klanten, zo hebben we een artikel geschreven hoe je ervoor kan zorgen dat je geen kosten buiten de bundel maakt. Overigens kan je op de meeste smartphones nagaan waardoor het verbruik is gekomen. Tips hierover vind je in dit artikel



Ik kan me niet vinden in de kritiek die je uit over de 'verstopte tarieven' van mobiel internet. Bij het samenstellen van je abonnement staat duidelijk het buiten de bundel tarief aangegeven. Zie hieronder:

http://i62.tinypic.com/2wedgg6.png



Op als je een kijkje neemt op www.simyo.nl/mobiel-internet communiceren wij openlijk de kosten buiten de bundel.



Ik begrijp dat het schrikken is om hoge kosten te krijgen voor mobiel internet. Uit oogpunt van service zal ik je éénmalig tegemoet komen in de verbruikskosten van januari. De extra MB die je hebt verbruikt zullen verrekenen worden tegen een grotere bundel het verbruik binnen de extra bundel valt.



Ik hoop dat je met je nieuwe toestel niet in een soortgelijke situatie komt en de tips in de genoemde blogs je helpen om efficient om te gaan met je internetverbruik.



Mocht je nog met vragen zitten dan vernemen wij dat graag.
Beste Ali, 



Bedankt voor je snelle reactie en ik ben erg blij met de voorgestelde service! de tips in het artikel wat je aanhaalt waren mij niet bekent en zeer nuttig ga na kijken!



bedankt voor de service!

met vriendelijke groet,

Joost
Hi Joost2014,



Fijn dat je zo tevreden bent 😮
Beste Ali,

Wanneer kan ik de aanpassing van de factuur verwachten? Want volgens mij wordt deze binnenkort afgeschreven.



Ik hoor graag van je,

Met vriendelijke groet,

Joost Lammers




Ik begrijp dat het schrikken is om hoge kosten te krijgen voor mobiel internet. Uit oogpunt van service zal ik je éénmalig tegemoet komen in de verbruikskosten van januari. De extra MB die je hebt verbruikt zullen verrekenen worden tegen een grotere bundel het verbruik binnen de extra bundel valt.







Helaas is gister de factuur zonder aanpassing afgeschreven. Wat is nu de beste stap om dit op te lossen?
Hoi Joost2014,



Helaas is gister de factuur zonder aanpassing afgeschreven.
Klopt als een bus. Ik zie dat -Ali een klein detail is vergeten te melden zo te zien. Het bedrag wordt teruggestort.:) De incasso was al aangemeld en in gepland bij onze betalingspartner. Daar kon niets meer aan veranderd worden.



De tegemoetkoming is verder volledig correct aangemaakt. Het bedrag staat binnen 3 weken op je rekening.:D Is het je zo duidelijk?

Reageer