Skip to main content
Ik heb net mijn factuur van Januari gezien. Zoals de vorige maand de binnen bundel gesprekken zijn niet zichtbaar. Ik kan alleen buitenbundel gesprekken zien. Buiten bundel gesprekken zij wel gedetailleerd.

Het is erg raar dat een lijst van de binnen bundel gesprekken niet zichtbaar is.

Ze zijn alleen zichtbaar op de pdf factuur.

maar de berekening is niet te begrijpen:



Verbruikskosten > Aantal >> Tijdsduur >>> Bedrag

Gesprekken naar mobiele nummers > 20 >> 00:35:43 >>> € 0,93

Gesprekken naar vaste nummers > 22 >> 00:53:48 >>> € 4,65

Gesprekken naar voicemail > 2 >> 00:04:19 >>> € 0,31

SMS naar mobiele nummers > 1 >> € 0,00

Totaal verbruikskosten (incl. BTW) € 5,89

Totaalbedrag (incl. BTW) € 9,89



volgens deze factuur mijn totaal gespreksduur = 93 min 50sec.

Ik heb een bundel van 100 min/sms. Dus volgens deze factuur moeten alle gesprekken nog binnen de bundel zijn.

toch te betalen bedrag voor de verbruikskosten = €5.89 .



Waar staat mijn bundel van 100 minutes?

waarom?

mvg
Hoi CeT, welkom op het Simyo forum :)



Goed dat je navraag doet over je factuur, mocht je deze nog niet helemaal snappen. Je wilt natuurlijk wel weten waar je voor betaalt 🙂.



Zoals je zelf al hebt gevonden, kun je de specificatie van je gesprekken en de kosten binnen en buiten bundel terugvinden op jouw pdf factuur. Daarnaast zie je dit ook terug onder het kopje 'Verbruik' en klik je op de huidige maand 🙂. Hier zie je hoeveel je binnen én buiten bundel hebt gebeld, zonder de hele specificatie te openen.



Nu je dit hebt gezien, zie je dat de gespreksduur lager is dan het aantal minuten je hebt binnen bundel. Dit komt omdat Simyo de belminuten afrondt. Bel je heel kort naar iemands voicemail (0:05), dan wordt er toch een hele minuut gerekend, zoals je misschien al weet. Hierdoor zit er verschil in het aantal belminuten en je gespreksduur.



Begrijp je mijn uitleg?



Groetjes, Tiury
Bedankt Tiury,



In dit geval het is beter een bundel van 200 min ipv 100 min kiezen en 1 euro extra betalen. Eigenlijk de werkelijk belminuten van bijv. 60 minutes wordt berekend als bijv. 110 minutes (afhankelijk van hoe kort/lang de gesprekken zijn) en zo betaal je dan bijv. 4 euro extra.

Zoals je zegd wij als simyo klanten moeten een hele minuut betalen voor een gesprek van 0.05 minute.

Niet echt klantvriendelijk toch?



bedankt voor uw uitleg.

Groetjes
Hoi CeT,



Graag gedaan namens Tiury.



In sommige gevallen kan het zeker gunstiger zijn om een hogere bundel te nemen. Het komt eigenlijk nooit voor dat de daadwerkelijke minuten verdubbeld worden na de afronding. Als jij 3 gesprekken voert van 1:02, 3:07 en 2:01, is dit daadwerkelijk 6:10 minuten. In combinatie met een afronding, zijn dit 9 minuten en geen 12. Dit scheelt al weer een hoop op het totaal.



Je kunt jouw belminuten goed in de gaten houden via Mijn Simyo en de Mijn Simyo App. In de verbruiksbalk, wordt de afronding meegenomen en zie je dus precies wanneer het slim is om niet meer lang te bellen.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Angela

Reageer