Skip to main content
Ik keek net even naar mijn overzicht van deze maand en constateerde een verbruik van internetbundel, wat ik al de maanden ervoor nooit heb gehad. Ook niet verwonderlijk, omdat ik in mijn abonnement geen internetbundel heb en ook niet wil. Sinds 16 september heb ik plotseling dagelijks verbruik. Het gaat niet om grote bedragen (nu 87 cent), maar hoe kan het dat ik sinds 16 september dagelijk internetverbruik heb zonder dat ik dat in mijn abonement heb zitten.



 
Goedemorgen Corjr.



Simyo kan en mag dat niet weten, forumleden ook niet. Er kan dus hoogstens gegist worden.

Apps die op de achtergrond actief zijn, zou een voorbeeld zijn, omdat het om kleine bedragen gaat.



Wil je 100% zekerheid dat je geen kosten hebt voor mobiel data, zet dan op Mijn Simyo Internet Uit, bij simkaart en instellingen.

Op die manier heb je alleen dataverkeer via wifi.



Groet,

Friesian.



Alles duidelijk?
Goedemorgen Corjr.



Simyo kan en mag dat niet weten, forumleden ook niet. Er kan dus hoogstens gegist worden.

Apps die op de achtergrond actief zijn, zou een voorbeeld zijn, omdat het om kleine bedragen gaat.



Wil je 100% zekerheid dat je geen kosten hebt voor mobiel data, zet dan op Mijn Simyo Internet Uit, bij simkaart en instellingen.

Op die manier heb je alleen dataverkeer via wifi.



Groet,

Friesian.



Alles duidelijk?





Hallo Friesian,



Dank je. Ik heb echter in mijn abonnement geen internetbundel. Iets wat ik niet heb, kan ik niet verbruiken of gebruiken, toch? Om met Ali B te spreken: ik bestel geen ansjovis, maar moet het wel betalen. In april heb ik mijn internetbundel opgezegd omdat ik er geen gebruik van maakte. Sindsdien is mijn internetgebruik 0 zoals het zou moeten zijn. Sinds 16 september echter heb ik dagelijks een klein verbruik. In mijn ogen kan dat geoonweg niet.
Niet dat ik je gedachte niet begrijp, daar niet van. Maar helaas moet ik je teleurstellen, geen internetbundel betekent niet dat er geen dataverkeer kan plaatsvinden, hoe gering dan ook. Dan is het allerbeste, nogmaals.

Mijn advies, op mijn simyo internet uit.:)

 

Groet,

Friesian
Niet dat ik je gedachte niet begrijp, daar niet van. Maar helaas moet ik je teleurstellen, geen internetbundel betekent niet dat er geen dataverkeer kan plaatsvinden, hoe gering dan ook. Dan is het allerbeste, nogmaals.

Mijn advies, op mijn simyo internet uit.:)

 

Groet,

Friesian





Maar het is niet logisch: april, mei, juni, juli, augustus allemaal datagebruik 0,0. Tot en met 15 september ook 0,0. Vanaf 16 september dagelijks



108 x Internet op je mobiel binnen Nederland€ 0.87

16-09-2014 985.0 kB€ 0.14

17-09-2014 984.0 kB€ 0.13

18-09-2014 3134.0 kB€ 0.30

19-09-2014 1472.0 kB€ 0.17

20-09-2014 870.0 kB€ 0.13
Soms is iets onlogisch, het meest logisch............ 🆒
Hoi Corjr, welkom op het Simyo forum!



Je hebt geen internetbundel, en daar betaal je ook niet voor. Je betaalt dus ook niet voor de ansjovis die je niet besteld hebt.

Zoals Friesian al terecht een paar keer aangeeft dien je op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten om ook geen internet te kunnen gebruiken. Dit is namelijk standaard mogelijk met een simkaart.

Misschien ben je op 16 september een nieuwe telefoon gaan gebruiken, of is er iets veranderd is de instellingen van je telefoon dat je sindsdien ongemerkt internet gebruikt.

Wat het dus eigenlijk is, is dat je wel betaalt voor de kaas die standaard op een pizza zit. En als je een pizza zonder kaas wil, moet je dat even zeggen.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?
Zeg Ernst, ik ben niet helemaal simpel. Als ik een andere telefoon zou hebben gebruikt vanaf die dag, dan had ik dat zelf ook nog wel kunnen begrijpen, dat daar wellicht een probleempje zat. Het punt is juist dat ik NIETS heb gewijzigd op 16 september. Bijzonder is wel, dat ik sinds ik hier een topic heb geplaatst (terwijl ik nog steeds NIETS heb gewijzigd) geen internetverbruik meer heb.



 





Hoi Corjr, welkom op het Simyo forum!



Je hebt geen internetbundel, en daar betaal je ook niet voor. Je betaalt dus ook niet voor de ansjovis die je niet besteld hebt.

Zoals Friesian al terecht een paar keer aangeeft dien je op Mijn Simyo de optie 'Internet op je mobiel' uit te zetten om ook geen internet te kunnen gebruiken. Dit is namelijk standaard mogelijk met een simkaart.

Misschien ben je op 16 september een nieuwe telefoon gaan gebruiken, of is er iets veranderd is de instellingen van je telefoon dat je sindsdien ongemerkt internet gebruikt.

Wat het dus eigenlijk is, is dat je wel betaalt voor de kaas die standaard op een pizza zit. En als je een pizza zonder kaas wil, moet je dat even zeggen.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?


Hoi Corjr,



Dat is helemaal niet gek, want je hebt daadwerkelijk iets veranderd aan je aansluiting op 21-09. Je hebt op de 21e je internetoptie uitgezet, waardoor het dus niet meer mogelijk is om "per ongeluk" op internet te kunnen 🙂 Ik heb voor de zekerheid de IT-afdeling laten controleren of het nu ook uit staat en dat is zo 🙂

Reageer