.

Beantwoord

Hoe kan ik extreem hoge kosten krijgen na onduidelijke melding?

  • 29 August 2022
  • 1 reactie
  • 56 Bekeken

Vanmorgen kreeg ik van Simyo een mail en sms waarin stond dat mijn mobiele nummer is geblokkeerd omdat er in korte tijd hoge gebruikskosten zijn gemaakt. Ik schrok en ging meteen naar mijn simyo app kijken en zag dat ik in vier dagen tijd 160 euro heb verbruikt aan extra mb's. Ik was hier niet van op de hoogte en dacht dat ik nog binnen mijn bundel zat. Ik heb geen bericht gezien de afgelopen week en zag vandaag pas, nadat ik wist dat mijn nummmer is geblokkeerd, dat ik van een afzender genaamd “1200” hierover een bericht heb ontvangen. Ik heb dit bericht niet eerder opgemerkt omdat 1200 mij niets zegt. Ik vraag mij af waarom een eerste melding over de aankondiging van eventuele hoge kosten via '1200’ gaat en niet via Simyo. Het mailtje en de sms van vanmorgen kwamen WEL van Simyo en herkende ik daarom direct als belangrijk!! Mijn moeder is al jarenlang klant bij Simyo en is altijd erg tevreden geweest. Daarom ben ik vorige maand geswitcht van provider en nu dus ook klant bij Simyo. Bij mijn vorige provider stopte mijn 4G met werken wanneer mijn bundel op was. Aangezien ik nu het bericht van 1200 niet herkend heb als eventueel belangrijk (ik dacht dat het een voicemail of zoiets was), dacht ik nog dat ik binnen mijn bundel zat. Ik ben overgegaan naar Simyo door de aantrekkelijke prijs per maand. Ik betaal nu in mijn eerste maand 170 euro en schrik daar heel erg van, aangezien ik een bundel heb voor 4 euro per maand!!! Ik hoop dat jullie een coulance of tegemoetkoming kunnen geven.

icon

Beste antwoord door Amy 30 August 2022, 16:07

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @charlottekramer,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van deze kosten! Wij versturen altijd twee waarschuwing sms'jes. Bij 80% verbruik en bij 100% verbruik van de internetbundel. In deze sms'jes staat vermeld dat je kan verder internetten met een stabiele Wifi verbinding of door extra mb's bij te kopen via Mijn Simyo. Als er na het ontvangen van deze berichten geen actie word ondernomen dan betaal je het buitenbundel tarief van €0,15 per mb. Het is bij ons niet mogelijk om een dataplafond in te stellen. Ik deel graag de volgende link met je zodat je het beste uit je bundel kan halen!: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Wellicht kan ik nog iets voor je betekenen.

Groetjes,
Amy

Reageer