Goedemiddag , ik heb een vraag , het mezelf opgevallen dat er smsjes niet aan komen bij de daarvoor bestemde persoon en dat er een onbekend 06 nr staat in mijn verbruik ik heb ook al een klachtformulier opgestuurd naar jullie op de 21 hierover . gr Ria
Bladzijde 2 / 2
Momenteel staat bij mijn instellingen (in mijn Samsung Android 4.2.2 toestel) Unicode-tekens omzetten op 'Tekens intact laten'. Ik weet niet helemaal of ik deze dan dus beter op 'Alles Unicode-tekens omzetten' of 'Niet-ecodeerbare tekens omzetten' kan zetten. Er is geen optie om deze op 'gsm alfabet' te zetten.
Bedankt voor je uitbreide uitleg.
Hoi pacorob,
Welke Samsung heb je? Je kunt het ook even googlen, hoe je jouw toestel op gsm-alfabet krijgt.
Succes ermee :)
Groetjes,
Charlene
Hallo Simyo,
Ik ben net drie maanden in Suriname geweest. Van 25 maart tot 19 juni. Op mijn factuur staat dat ik op 25 en 26 maart 9 sms berichten heb gestuurd. Het welbekende nummer van jullie service staat op de factuur. Ik heb 1 maal een kort bericht naar mijn moeder gestuurd op 25 maart om te laten weten dat ik was aangekomen. Hoe kan dit allemaal? Op 26 maart heb ik van mijn Surinaamse simkaart provider een sms gekregen, mijn Simyo kaart was er dus de 26ste al uit. De 5€ kosten is al automatisch betaald maar ik zou graag een uitleg willen.
Groeten
Joni de Vries
Ik ben net drie maanden in Suriname geweest. Van 25 maart tot 19 juni. Op mijn factuur staat dat ik op 25 en 26 maart 9 sms berichten heb gestuurd. Het welbekende nummer van jullie service staat op de factuur. Ik heb 1 maal een kort bericht naar mijn moeder gestuurd op 25 maart om te laten weten dat ik was aangekomen. Hoe kan dit allemaal? Op 26 maart heb ik van mijn Surinaamse simkaart provider een sms gekregen, mijn Simyo kaart was er dus de 26ste al uit. De 5€ kosten is al automatisch betaald maar ik zou graag een uitleg willen.
Groeten
Joni de Vries
Hoi Jonidevries,
Leuk om je weer op ons forum te zien:) En dat klinkt heerlijk, drie maanden Suriname!
Ik heb je aansluiting er even bij gepakt. En de specialisten van het netwerk geraadpleegd.
Zij zien dat er de 25ste en 26ste(tot 13 uur Nederlandse tijd) een sms conversatie is geweest. Je hebt smsjes verstuurd en ontvangen. Dit kun je ook terug zien in je telefoon.:D
Wel kan het zijn dat je op de tijden maar één bericht terug ziet. Maar dat er twee op je factuur staan. Dat komt omdat je maar 140 tekens in een sms kunt zetten. Sterker nog, als je gebruik maakt van speciale tekens(bijv. è, é, ë) of een smiley, kun je nog maar 70 tekens in een sms kwijt. :S
Daarna halverwege de dag op 26 maart is het contact verbroken met de simkaart. Je maakt gebruik van een iPhone. Had je het idee dat je een iMessage verstuurde?
Leuk om je weer op ons forum te zien:) En dat klinkt heerlijk, drie maanden Suriname!
Ik heb je aansluiting er even bij gepakt. En de specialisten van het netwerk geraadpleegd.
Zij zien dat er de 25ste en 26ste(tot 13 uur Nederlandse tijd) een sms conversatie is geweest. Je hebt smsjes verstuurd en ontvangen. Dit kun je ook terug zien in je telefoon.:D
Wel kan het zijn dat je op de tijden maar één bericht terug ziet. Maar dat er twee op je factuur staan. Dat komt omdat je maar 140 tekens in een sms kunt zetten. Sterker nog, als je gebruik maakt van speciale tekens(bijv. è, é, ë) of een smiley, kun je nog maar 70 tekens in een sms kwijt. :S
Daarna halverwege de dag op 26 maart is het contact verbroken met de simkaart. Je maakt gebruik van een iPhone. Had je het idee dat je een iMessage verstuurde?
Hoi!
Ik zie ook dat ik regelmatig voor die berichtencentrale berichtjes moet betalen. Zo ook vandaag enkele keren.
De enige berichten die van dat nummer verstuurd worden, zijn van mijn beveiligingssysteem. Die stuurt alleen SMS'jes naar mijn en mijn vriendin's gsm nummer, en die berichten komen ook consistent aan.
Alle 3 ! de nummers zijn via Simyo geabonneerd. Ik vind 't van de zotte dat we daarvoor moeten betalen:S
Hoe zit dat?
Ik zie ook dat ik regelmatig voor die berichtencentrale berichtjes moet betalen. Zo ook vandaag enkele keren.
De enige berichten die van dat nummer verstuurd worden, zijn van mijn beveiligingssysteem. Die stuurt alleen SMS'jes naar mijn en mijn vriendin's gsm nummer, en die berichten komen ook consistent aan.
Alle 3 ! de nummers zijn via Simyo geabonneerd. Ik vind 't van de zotte dat we daarvoor moeten betalen:S
Hoe zit dat?
Hoi dvdm,
Als ik je goed begrijp, zit de Simyo simkaart waar de sms'jes van verzonden worden in jouw beveiligingssysteem?
Dan vrees ik dat deze een soort backup sms verstuurd naar een niet bestaand nummer. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Helaas bieden wij verder geen support voor beveiligingssystemen, omdat jouw simkaart echt bedoelt is voor gebruik per telefoon.
Groetjes, Tiury
Als ik je goed begrijp, zit de Simyo simkaart waar de sms'jes van verzonden worden in jouw beveiligingssysteem?
Dan vrees ik dat deze een soort backup sms verstuurd naar een niet bestaand nummer. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Helaas bieden wij verder geen support voor beveiligingssystemen, omdat jouw simkaart echt bedoelt is voor gebruik per telefoon.
Groetjes, Tiury
[..] Dan vrees ik dat deze een soort backup sms verstuurd naar een niet bestaand nummer.
[..]
Groetjes, Tiury
Hi Tiury,
Kunnen jullie niet zien naar welk nummer er dan nog meer een sms verstuurd wordt? Of kan ik Alle nummers behalve die 2 van mij & mijn vriendin blokkeren?
Thanks,
Daniel
Hoi Dvdm,
Helaas kunnen wij dat niet inzien. Zodra het bericht verstuurd wordt naar een niet bestaand nummer, zien wij ook alleen het nummer van de berichtencentrale. Je kunt wellicht contact opnemen met de fabrikant van het alarmsysteem of er bepaalde back-up sms'jes in dit systeem zitten. Zoals Tiury aangeeft, bieden wij hier helaas geen support voor. Sorry.
Het is niet mogelijk om alle nummers behalve die van jullie 2 te blokkeren. Hier kan ik je niet mee helpen :(
Groetjes,
Angela
Helaas kunnen wij dat niet inzien. Zodra het bericht verstuurd wordt naar een niet bestaand nummer, zien wij ook alleen het nummer van de berichtencentrale. Je kunt wellicht contact opnemen met de fabrikant van het alarmsysteem of er bepaalde back-up sms'jes in dit systeem zitten. Zoals Tiury aangeeft, bieden wij hier helaas geen support voor. Sorry.
Het is niet mogelijk om alle nummers behalve die van jullie 2 te blokkeren. Hier kan ik je niet mee helpen :(
Groetjes,
Angela
Mij is hetzelfde overkomen. Geïrriteerd op het forum gekeken en de meeste reacties van beide kanten gelezen. Simyo hoe dom kun je zijn om een jarenlange irritatie incl. opzeggingen voort te laten duren? Zoek een andere oplossing en stop deze onzin. Hopelijk is er geen sprake van arrogantie omdat jullie al meer dan eens tot beste provider zijn gekozen!
Over welke onzin heb jij het?
De inhohding van 50 cent voor een sms je naar een voor de klant volslagen onbekend 06 nummer. Ben op vakantie wat had ik moeten/kunnen doen om dit te voorkomen? Dit onderwerp genereert al jaren lang heel veel irritatie en boze klanten.
Hoi HarVo,
Wat jammer om te horen dat je hier zo geïrriteerd over bent. Ik zie dat er bij jou een sms'je naar het nummer +31653131313 in rekening gebracht. Dit is het nummer van onze berichtencentrale. Op het moment dat jij vanuit het buitenland een sms'je naar een Nederlands nummer verstuurt, verschijnt het nummer van de berichtencentrale in je verbruik. Dat komt omdat dit sms'je eerst bij onze berichtencentrale wordt afgeleverd. Deze stuurt hem vervolgens door naar de ontvanger. Meer informatie hierover kun je hier lezen.
Hier kunnen we helaas niets aan veranderen. In je telefoon kun je het juiste nummer wel terugvinden.
Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?
Groetjes,
Samantha
@Ray, bedankt voor je hulp 🙂
Wat jammer om te horen dat je hier zo geïrriteerd over bent. Ik zie dat er bij jou een sms'je naar het nummer +31653131313 in rekening gebracht. Dit is het nummer van onze berichtencentrale. Op het moment dat jij vanuit het buitenland een sms'je naar een Nederlands nummer verstuurt, verschijnt het nummer van de berichtencentrale in je verbruik. Dat komt omdat dit sms'je eerst bij onze berichtencentrale wordt afgeleverd. Deze stuurt hem vervolgens door naar de ontvanger. Meer informatie hierover kun je hier lezen.
Hier kunnen we helaas niets aan veranderen. In je telefoon kun je het juiste nummer wel terugvinden.
Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?
Groetjes,
Samantha
@Ray, bedankt voor je hulp 🙂
Ook ik krijg berichten van de berichtencentrale.
op 20 jullie schrijven ze sms naar buitenland 51ct.
Dit is te zien in verbruik in mijn simyo app.
Op de computer staat in mijn symyo sms naar een mobielnummer.
Nu is dat mobiele nummer van mijn andere telefoon (geen simyo )die na vorig jaar november niet in het buiten land is geweest.Is toch raar.
En ik heb nog tig afschrijvingen sms binnenland terwijl er geen nummer bijstaat waar naar toe.
En dit is raar Er wordt alleen met dit nummer naar mijn eigen mobiele nummer ge sms't.
we worden in het ootje genomen.
op 20 jullie schrijven ze sms naar buitenland 51ct.
Dit is te zien in verbruik in mijn simyo app.
Op de computer staat in mijn symyo sms naar een mobielnummer.
Nu is dat mobiele nummer van mijn andere telefoon (geen simyo )die na vorig jaar november niet in het buiten land is geweest.Is toch raar.
En ik heb nog tig afschrijvingen sms binnenland terwijl er geen nummer bijstaat waar naar toe.
En dit is raar Er wordt alleen met dit nummer naar mijn eigen mobiele nummer ge sms't.
we worden in het ootje genomen.
Hoi Inga,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat vervelend dat hier verwarring over is ontstaan! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op 20 en 26 juli naar een buitenlands nummer hebt ge-sms't. Maar ik zie ook dat je dat per ongeluk hebt gedaan 😉 Je hebt namelijk in plaats van '06', een extra nul toegevoegd. Daardoor heb je ge-sms't naar een '006' nummer. Ik zie namelijk dat je op andere dagen naar precies hetzelfde nummer hebt ge-sms't, maar dan de 06-versie daarvan. Dat is een Nederlands nummer. Ik kan me voorstellen dat dat even onhandig was, maar als je voortaan geen extra nul toevoegt, gaat dat sms'je dus ook niet naar Singapore.
Verder staat er bij je verbruik in principe altijd naar welk nummer je hebt ge-sms't of gebeld. Als je op Mijn Simyo inlogt en dan op 'Verbruik' klikt, heb je daar gemakkelijk zicht op. Geloof me, je wordt echt niet 'in het ootje genomen'.
Ik wil hier graag licht op schijnen. Waar zie jij precies dat er verbruik wordt afgeschreven zonder dat je kunt zien waar dat naartoe is gegaan?
Groetjes,
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Wat vervelend dat hier verwarring over is ontstaan! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je inderdaad op 20 en 26 juli naar een buitenlands nummer hebt ge-sms't. Maar ik zie ook dat je dat per ongeluk hebt gedaan 😉 Je hebt namelijk in plaats van '06', een extra nul toegevoegd. Daardoor heb je ge-sms't naar een '006' nummer. Ik zie namelijk dat je op andere dagen naar precies hetzelfde nummer hebt ge-sms't, maar dan de 06-versie daarvan. Dat is een Nederlands nummer. Ik kan me voorstellen dat dat even onhandig was, maar als je voortaan geen extra nul toevoegt, gaat dat sms'je dus ook niet naar Singapore.
Verder staat er bij je verbruik in principe altijd naar welk nummer je hebt ge-sms't of gebeld. Als je op Mijn Simyo inlogt en dan op 'Verbruik' klikt, heb je daar gemakkelijk zicht op. Geloof me, je wordt echt niet 'in het ootje genomen'.
Ik wil hier graag licht op schijnen. Waar zie jij precies dat er verbruik wordt afgeschreven zonder dat je kunt zien waar dat naartoe is gegaan?
Groetjes,
Jihane
in mijn simyo app staat geen nummer bij.
er staat alleen sms buitenland. sms internationaal..
die van 20 en 26 juli staat een nummer bij met 006.
Alle andere sms berichten op andere dagen staat sms internationaal 0653131313.
er staat alleen sms buitenland. sms internationaal..
die van 20 en 26 juli staat een nummer bij met 006.
Alle andere sms berichten op andere dagen staat sms internationaal 0653131313.
Hoi inga,
Jammer dat er in de Mijn Simyo app geen nummer bij staat. Wij kunnen zien dat het komt doordat je een extra 0 hebt toegevoegd. Zie jij het nummer wel terug op de web-based versie van je Mijn Simyo?
Groetjes,
Caspar
Jammer dat er in de Mijn Simyo app geen nummer bij staat. Wij kunnen zien dat het komt doordat je een extra 0 hebt toegevoegd. Zie jij het nummer wel terug op de web-based versie van je Mijn Simyo?
Groetjes,
Caspar
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.