Skip to main content
Hallo,



Voor de maand mei stelt Symio dat ik voor meer dan 45,- over mijn bundel heen ben gegaan.

Echter blijkt er na controle dat dit onder andere gaat om internet.

Zoals u uit mijn vorige facturen kunt opmaken, heb ik geen enkele keer gebruikt gemaakt van internet.

De functie voor internet is namelijk uitgeschakeld op mijn telefoon. Hoe kan het dan zo zijn dat er internet van mijn rekening is afgeschreven? Wellicht een foutje?

En daarnaast heb ik geen bericht ontvangen over mijn belstatus. Hierdoor is mijn belrekening erg hoog uitgevallen..



Ik hoop dat u begrip heeft voor de situatie en mij kunt helpen.



Mvg,



Sven Jeurissen
Het uitzetten van internet op jouw toestel is niet iets dat Simyo kan zien. Mocht het toestel om een of andere reden toch gewoon het internet op gaan, dan kan Simyo dat op geen enkele manier weten.



Simyo biedt via mijn simyo de optie om "Internet op je mobiel in Nederland" uit te zetten. Als deze optie uit staat blokkeert Simyo dat het toestel online gaat. De medewerkers kunnen in het systeem zien dat deze schakelaar om wordt gezet, dus indien dat toch fout gaat dan crediteren ze het verbruik, omdat het dan bij Simyo fout is gegaan.



De optie "Internet op je mobiel in Nederland" staat op Mijn Simyo onder "Instellingen" -> "Netwerkinstellingen" -> "Internet". Ik raad aan dat je deze optie gebruik in plaats van de optie op het toestel zelf.



Wat er met de rekening gaat gebeuren kan alleen een moderator vertellen. Misschien dat ze compenseren, misschien ook niet. Het verbruik zal er ongetwijfeld zijn geweest!
Hoi SvenJeur,



Welkom op het Simyo Forum.



Zoals je ziet heb ik jouw forumnaam aangepast. Het is niet verstandig om je telefoonnummer hier neer te zetten. Dit omdat jouw naam voor zowel leden als bezoekers van het forum te zien is. Mocht je niet blij zijn met mijn keuze, laat het dan even weten. We kunnen je naam altijd nogmaals aanpassen.



Wat vervelend dat je buitenbundelkosten hebt gemaakt! Dat je wilt weten hoe dit kan gebeuren terwijl je internet op je telefoon hebt uitgezet, kan ik goed begrijpen!



Het simkaartje registreert alleen het verbruik en geeft dat aan ons door. Dat verbruik heeft dus wel echt plaatsgevonden, anders was er niets aan ons doorgegeven vanuit het netwerk. De optie uitzetten via je telefoon geeft helaas geen garantie. Vaak kunnen erg geen grotere datasessies plaatsvinden, maar internet verbruiken is helaas niet onmogelijk.



Ik zie ook dat de optie voor ‘Internet op je mobiel’ nog aan staat op jouw Mijn Simyo. Dit houdt in dat er vanuit het netwerk geen blokkering staat op mobiel dataverbruik. Je kunt gewoon internetten als je dat wilt. Deze optie kun je gemakkelijk uitzetten door in te loggen op Mijn Simyo, en dan onder Instellingen te klikken op Netwerkinstellingen. Precies zoals Groentjuh al verteld heeft! Als je dit uitzet, zorg je ervoor dat je niet meer kunt internetten. Ik zie echter dat je deze maand 1000MB cadeau van ons hebt gekregen! Ik raad je aan om de internet-optie uit te zetten zodra deze MB’s op zijn. Dan weet je zeker dat je geen extra kosten maakt. Mocht je geen gebruik willen maken van de gratis MB’s, dan mag je hier natuurlijk voor kiezen. Zet dan de optie gewoon zo snel mogelijk uit via Mijn Simyo.



Wil je weten waar je precies MB’s aan hebt verbruikt, neem dit blog dan even door. Hier leggen we aan je uit hoe je dit in je telefoon kunt vinden. Wij mogen dit niet inzien vanwege jouw privacy.



Wat je belstatus betreft: helaas versturen we geen waarschuwings-sms als de belbundel op dreigt te raken. Dit doen we alleen bij de internetbundels, omdat MB verbruik wel eens moeilijk te peilen is. Zo is het lastig om in te schatten hoeveel MB’s een internethandeling kost, terwijl het aantal minuten tijdens het bellen makkelijker bij te houden is.



Ik hoop dat ik hiermee voldoende uitleg heb gegeven. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Groentjuh, wat leuk om je weer terug te zien! Bedankt voor je hulp :D



Groetjes,

Angela

Reageer