Skip to main content
Volgens jullie heb ik binnen 3 dagen ongeveer 2,5 GB internet gebruikt. Ik heb ***** alleen whatsapp gebruikt en nu zit ik al over mijn bundel. Jullie geven aan dat ik om 02:00 'snachts internet heb gebruikt maar dat kan gewoon niet. Dit is toch niet normaal meer met hoge gebruik en heb ik een rekening van 300 euro. Hoe kan dit? Waar komt het vandaan?



Ik ga overstappen dit is niet meer normaal. Hoe gaan jullie dit nou uitleggen dat ik geen wifi gebruik? en ik gebruik alleen whatsapp en dan zie ik dat ik 2,5GB binnen 3 dagen heb verbruikt dat kan toch niet. Ook al gebruik ik geen wifi ik toch geen 2,5GB binnen 3 dagen hebben gebruikt?



En waarom heb ik geen sms gekregen over hoeveel ik gebruik. Meestal krijg ik een sms met 50% verbruik 80% verbruik en nu heb ik een rekening van 300 euro ja doeiiiiii

ik ga het niet betalen.
Waarom kan jij om 02:00 uur s'nachts geen internet hebben verbruikt? Ook als je telefoon op het nachtkastje ligt en je internet staat aan dan gebruik je ook internet, alleen jijzelf bent dan niet actief bezig maar je telefoon wel. En Wifi is een instabiele verbinding, zet dus nooit beide aan want dan kun je dit krijgen. Het is zelfs beter om in de nacht gewoon je internet uit te zetten, maar dat is een keuze.



Ik zou eerst eens naar de instellingen van je telefoon kijken. Telefoons van deze tijd willen graag verbonden zijn om nieuwe updates te krijgen voor bijv. app of je telefoon zelf. Ook het synchroniseren kan veel MB's kosten.



Je krijgt al een tijdje een waarschuwing bij 80 en 100% (voorheen 50 en 100%). Simyo zal duidelijkheid geven of deze wel is verstuurd, deze komen namelijk automatisch en direct vanaf het netwerk.



Oh en vloeken, hoe onschuldig het misschien ook lijkt, is mijn inziens ook not done!!
Hoe gaan jullie dit nou uitleggen dat ik geen wifi gebruik?



Ik begrijp dat je hier flink van baalt.

Het gebruik van krachttermen is echter niet toegestaan op dit forum. Uhm.....voordat je verder mocht gaan vloeken....:8



Wat voor telefoon gebruik je?

Staat updates enz. binnenhalen via dataverbinding uit op je smartphone?

WiFi is een dingetje. Veel mensen gaan er onterecht vanuit dat hun smartphone altijd op de WiFi zit. Dat is helaas niet het geval. Bij een slecht Wifi signaal of (even) wegvallen van WiFi kunnen smartphones overschakelen op mobiele dataverbinding zonder dat de eigenaar er erg in heeft.

Simyo kan -vanwege jouw privacy- niet nagaan waar al dat dataverbruik vandaan komt.

Ikzelf denk dat Simyo deze ellende zou moeten voorkomen door de dataverbinding 'af te knijpen' als men over zijn limiet heen gaat of door het instellen van een plafond. Hier heb jij nu echter niets aan. Je zult even moeten wachten tot maandag als een moderator jouw probleem oppakt.



Edit: ik zie dat Raytje zijn post en de mijne 'crossen' maar we hebben het over hetzelfde. 😉
Hoi Mesda,



Welkom op het Simyo Forum.



Allereerst wil ik je aangeven dat ik jouw bericht heb aangepast. Zoals Raytje en De Leon aangeven, is het niet de bedoeling om te vloeken of schelden in je bericht. Om deze reden heb ik dit verwijderd uit jouw tekst. Ik begrijp heel goed dat je kwaad bent en baalt van de hoge kosten die je nu ziet. We gaan hier samen uitkomen. Hierbij wil ik je wel vragen om je berichten netjes te houden zodat we een fijn gesprek kunnen voeren hierover.



Hoe graag ik je ook precies zou willen vertellen waaraan jouw MB's verbruikt zijn, kan ik dit helaas niet. Om jouw privacy te beschermen is het voor ons niet mogelijk om dit in te zien. Via deze link wordt uitgelegd hoe je dit zelf in jouw telefoon kunt bekijken. Zou je dit eens willen proberen? Ik ben erg benieuwd of je hier het een en ander kunt uithalen.



Zowel Raytje als De Leon geven jou extra uitleg over het verbruik van MB's terwijl jij zelf niet de opdracht hiervoor geeft. Buiten deze uitleg om, wil ik je aangeven dat al het verbruik zeker niet in 1 nacht heeft plaatsgevonden. Op de factuur van november kun je terugvinden dat je vanaf 8 tot 30 november buiten je bundel gebruik hebt gemaakt van het internet.



Het belangrijkste wat je aankaart in je bericht zijn de waarschuwingssms'jes. Deze hoor je netjes te krijgen op 80% en 100% van je bundel. Hierover heb ik navraag gedaan bij onze netwerkspecialist. Hij heeft mij kunnen aangeven dat je deze niet meer hebt gehad sinds de factuur van september. Hoe dit heeft kunnen gebeuren durf ik niet te zeggen. Uiteraard is dit niet de bedoeling en wil ik je mijn oprechte excuses aanbieden voor dit ongemak. Ik heb ervoor gezorgd dat onze IT-afdeling deze functie weer heeft aangezet op jouw bundel. Vanaf volgende maand zal jij weer netjes gewaarschuwd worden als jij over je bundel dreigt te gaan.



Uiteraard willen wij je niet met deze hoge kosten laten zitten. Hierbij moet ik je wel aangeven dat je jouw verbruik ook kunt checken via de Simyo App en Mijn Simyo. De sms'jes zijn niet de enige manier waarop we jou op de hoogte houden. Probeer dit verbruik in de toekomst ook via deze wegen af en toe te checken. De coulance die ik voor je ga regelen is eenmalig. Ik wil je vragen dit blog goed door te lezen. Hierin geven we tips en tricks zodat je binnen je bundel blijft.



Sinds september krijg je de waarschuwingssms'jes niet meer van ons. Om deze reden ga ik ervoor zorgen dat de buitenbundel kosten van de factuur van september, oktober en november vergoed worden. Deze facturen zijn al afgeschreven en de factuur van november staat gepland om afgeschreven te worden. Ik kan deze afschrijving niet tegenhouden helaas. Dit betekent dat wij alle kosten die jij teveel betaalt binnen 2 weken na afschrijving gaan vergoeden. De kosten van september en oktober gaan we zo snel mogelijk terugstorten voor je. Ik wil je vragen om de factuur van november niet te storneren. Gebeurt dit wel, dan kunnen wij de terugbetaling niet uitvoeren. Ik hoop dat je dit begrijpt.



Op dit moment ben je al over je bundel heen voor december. De kosten die je hier buiten bundel hebt gemaakt, ga ik direct verrekenen op de factuur. Je ziet dit gelijk terug via Mijn Simyo. Ik raad je aan om voor deze maand de internetoptie via Mijn Simyo uit te zetten of extra MB's bij te kopen voor €5. Eventuele kosten die je na vandaag buiten je bundel maakt, kan ik niet meer voor je vergoeden.



Het is even een hele lap tekst om te lezen, maar op deze manier heb je direct alle informatie en een oplossing! Ik hoop dat je blij bent met deze oplossing. Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Raytje en De Leon, heel erg bedankt voor jullie heldere uitleg wat betreft het gebruik 😃



Groetjes,

Angela
Netjes opgelost, lijkt me. 😳 Hopelijk vindt Mesdag dat ook. Come on, be a sport....en laat wat van je horen. 😃
Netjes opgelost, lijkt me. 😳 Hopelijk vindt Mesdag dat ook. Come on, be a sport....en laat wat van je horen. :D



Dat is mijn mening ook na het lezen van die lap tekst.. Wederom top van Simyo, kan niet anders zeggen. 🙂
Het was even een werk om het te typen maar volgens mij is het ook een mooie oplossing 🙂 Nogmaals bedankt voor jullie reacties in deze heren :D



Groetjes,

Angela

Reageer