Skip to main content
Ik heb na telefonisch contact even op google gekeken wat betreft het ineens veel hogere mb verbruik bij Simyo.

Er wordt van alles beweerd, dat je wifi even wegvalt en dat je telefoon automatisch naar 3 G gaat. En dat daarom je mb bundel zo snel op is.

Simyo leg mij nou eens uit waarom ik dit hele probleem niet had bij hollands nieuwe waar ik een combinatie pakket had met 275 belminuten, mb, sms in een.

En daar aan het einde van de maand tegoed over had.

Er wordt bij simyo op vaste tijden voor dagen achter elkaar mb geregistreerd, dit bestaat gewoon niet als het grootste deel van de dag je wifi verbinding aan staat.

Men roept dat er dan via 3G dan ineens spontaan op precies dat moment data wordt verbruikt, te toevallig, en bij mijn andere provider gebeurde dit gewoon niet.

De instellingen van mijn telefoon konden daar probleemloos aan blijven staan zonder mobieledata uit te hoeven schakelen of andere instellingen te veranderen..

Simyo doet het af alsof het niet hun probleem is, nou dat is het wel gezien de klachten die je er over kan vinden op google, waar bedragen oplopen tot in de honderden euros.
Bij mij is er zojuist ook meer dan 100 mb verbruikt terwijl mijn internet uitstond en mijn wifi aan..
Bij mij is er zojuist ook meer dan 100 mb verbruikt terwijl mijn internet uitstond en mijn wifi aan..

Waar zie je dat staan?
Ik heb na telefonisch contact even op google gekeken wat betreft het ineens veel hogere mb verbruik bij Simyo.

Er wordt van alles beweerd, dat je wifi even wegvalt en dat je telefoon automatisch naar 3 G gaat. En dat daarom je mb bundel zo snel op is.

Simyo leg mij nou eens uit waarom ik dit hele probleem niet had bij hollands nieuwe waar ik een combinatie pakket had met 275 belminuten, mb, sms in een.

En daar aan het einde van de maand tegoed over had.

Er wordt bij simyo op vaste tijden voor dagen achter elkaar mb geregistreerd, dit bestaat gewoon niet als het grootste deel van de dag je wifi verbinding aan staat.

Men roept dat er dan via 3G dan ineens spontaan op precies dat moment data wordt verbruikt, te toevallig, en bij mijn andere provider gebeurde dit gewoon niet.

De instellingen van mijn telefoon konden daar probleemloos aan blijven staan zonder mobieledata uit te hoeven schakelen of andere instellingen te veranderen..

Simyo doet het af alsof het niet hun probleem is, nou dat is het wel gezien de klachten die je er over kan vinden op google, waar bedragen oplopen tot in de honderden euros.




Ik ben benieuwd of de datateller op je telefoon hier meer helderheid over geeft.
Hoi Marcel44,



Leuk om te zien dat jij je vraag hier op ons forum stelt:)



Ik heb direct even je gegevens erbij gezocht. Nu denk ik dat het de andere aansluiting betreft, dan diegene waar jij je mee aanmeldt op het forum;)

Echter zie ik hier ook geen abnormaal hoog dataverbruik. Wel zie ik dat er op sommige tijdstippen relatief veel MB's verbruikt worden. Hierin is alleen niet echt een patroon te herkennen.



Met netwerken is het zo dat een telefoon graag de voor hem gemakkelijkste route kiest. Nu kan het zijn dat de wifi verbinding minder is geworden, of je bereik beter;) Er zijn van allerlei mogelijkheden je telefoon zo in te stellen dat je per applicatie regelt waar de app toegang tot heeft. En hoe de applicatie update.



Om meer inzicht te krijgen in het verbruik, kun ons topic over dataverbruik eens doornemen. Hierin kun je ook 2 blogs vinden met handige tips. Zo kun je het verbruik gemakkelijk onder controle houden.:$ Heb jij de datateller Onavo Count al gedownload?





Hoi Debbyy,



Ook voor jou een warm welkom op ons forum:D



Ik heb ook even jouw aansluiting er op nageslagen.
Bij mij is er zojuist ook meer dan 100 mb verbruikt terwijl mijn internet uitstond en mijn wifi aan..
Dit kan ik niet terug vinden:? Waar heb jij dit gezien?



@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!

Reageer