.

Beantwoord

Handmatig betaald en toch tweede herinnering

  • 19 November 2012
  • 1 reactie
  • 244 Bekeken

Ik ben nu een jaar klant en heb nooit problemen. Simyo incasseert mijn rekening altijd netjes en heb dus ook nooit een betalingsherinnering gekregen. Tot de afgelopen factuur.

Vorige week heb ik (onterecht) een tweede herinnering gekregen van de factuur van september (Factuur nummer 23103566)
.Deze bedraagt 72,80 euro en is nu reeds verhoogt met administratie kosten 5 euro. Doordat eerder dit bedrag al was afgeschreven van mijn rekeing en ik mijn factuur op Simyo niet kon zien op mijn simyo heb ik het terug laten storen. Ik vond het vreemd omdat het berdag erg hoog was. Heb gebeld met de klantenservice of zij mij  de factuur van september per mail konden toesturen want wilde het bedrag eerst controleren.
Na anderhalf uur aan de telefoon te hebben gezeten was dit gelukt. Terwijl ik met de klantenservice aan de lijn was en de factuur bekeek kwam ik tot de conclusie dat Simyo 2 keer het abonnements geld voor oktober had geincaseerd. Ook de medewerker van de klantenservice gaf mij hierin gelijk en gaf toe dat dat een fout was van Simyo. Het teveel betaalde bedrag zou de volgende maand in mindering worden gebracht.
Maar omdat ik het bedrag al had terug laten storen was mijn voorstel om het te veel in rekeninggebrachte abonnements geld van het nog openstaande bedrag af te trekken. Er bleef dan een bedrag over van 56,81 euro wat de medewerker van de klantenservice ook beaamde en mee accoord ging. Wel moest de medewerker van de klantenservice aan de desbetreffende afdeling vragen of dit ook mogelijk was. Zo niet zou ik terug worden gebelt. Ik ben daarover niet meer terug gebelt dus was het accoord. En via de betalingsherrinnering die ik via de mail had gekregen (Ideal)  niet mogelijk om het bedrag te veranderen. Dus heb het bedrag op 8/11/12 handmatig overgemaakt  naar  Simyo  rekeningnummer 547600860 (zoals op de site vermeld) o.v.v.  factuurnummer: 23102566.



Nu krijg ik dus een tweede herinneringsmail. En de daarbij in rekening gebrachte administratie kosten. En binnen 5 dagen betalen anders komen er nog eens extra kosten overheen. Hierin zag ik ook staan dat handmatig betalen niet kon (bedankt klantenservice!!!!).


 Hallo

De factuur van september is nog steeds niet te zien op mijn Simyo. Ook de verbruiksgegeven kloppen voor geen meter. Volgens de site heb ik nog geen minuut gebeld (vanaf 1 oktober terwijl het al lang november is). En bij het internetverbruik zou ik ook nog geen MB verbruikt hebben  de hele maand november.

Ook bijzonder is dat de factuur van oktober wel al op de site staat. En dat ik iets meer dan 5 euro moet  betalen. De klantenservice heeft dus wel de teveel betaalde abonnementskosten van september in mindering gebracht voor oktober. Dit was niet de afspraak.



Ik hoop dat Simyo de boel eens op orde krijgt. Ik ben een jaar klant zonder problemen en altijd netje mijn rekening betaald. Wat er nu gebeurd is uiterst vervelend. Ik ga in elk geval niet opdraaien voor extra administratie kosten of dergelijk. En als blijkt dat Simyo op deze manier met klanten om blijft gaan ik ga opzeggen. een goedkoop abonnement weegt niet op tegen dit. En de tijd die ik kwijt ben om de fouten van Simyo recht te breien.
icon

Beste antwoord door Alex 20 November 2012, 11:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Riesje,

Allereerst onze excuses voor het ongemak. Deze maand zal er maar 5,95 worden geïncasseerd. De teveel berekende kosten zijn dus op je oktober factuur verrekend. Ik heb je daarom een email gestuurd met informatie over hoe je het resterende bedrag van de september factuur kunt betalen.

Groetjes,

Alex

Reageer