Skip to main content

.

Hallo,



We hebben onlangs een herinnering van simyo gekregen. En nu een laatste sommatie. Daar komen dan gelijk 12,5 euro kosten bij.

Het ging om 2,22 euro....



Tot mijn grote verbazing is de faktuur pas van 17 mei. De wettelijke betaaltermijn is 30 dagen/1 maand.

Volgens die termijn zijn we 2 weken te laat.

Het kan dus niet zo zijn dat er voor zo'n korte termijn 12.5 euro bij komt.



Ik verzoek jullie dringend deze kosten terug te storten.

We zullen de faktuur voor nu betalen, want om voor 2 euro in de problemen te komen is onzin.



Waarom hanteren jullie niet eenzelfde soort systeem als bijv. upc. Als faktuur van vorige maand nog opstaat komt tie gewoon bij de incasso van de nieuwe maand.



Dat jullie de faktuur binnen 2 weken naar een incassoburo sturen is geen normale procedure. Het kan toch niet zo zijn dat je dan klanten voor de kosten op laat draaien. Een incassoburo schakel je op zn vroegst na 2 maanden in.



Factuurnummer 22527274



Graag zien we de correctie tegemoet.



Met vriendelijke groet, Lydia de Jongh
Gewoon op tijd betalen heb je dit probleem niet en verder krijg je niet meteen incasso kosten er overheen want je krijgt eerst nog een paar keer een email.

Dus dit is je eigen schuld.
Welkom op het forum flexjoly,



Een factuur wordt pas uit handen gegeven aan een incassobureau als deze meer dan een maand onbetaald staat. We hebben je factuur op 26/5/12 afgeschreven. Het bedrag is vervolgens gestorneerd op 31/5/12. Simyo doet hierna nog een poging om het bedrag af te schrijven. Ook na deze afschrijving is het bedrag gestorneerd.



Je ontvangt in eerste instantie een herinnering per email zonder dat er administratiekosten worden berekend. Als je de factuur vervolgens niet binnen 5 dagen betaald ontvang je een tweede herinnering. Hier worden vervolgens 5 euro administratiekosten op berekend. Na deze herinnering volgt een 3e herinnering met 12,50 administratiekosten. Hierna wordt een factuur pas doorgestuurd naar het incasso bureau. We begrijpen dat het vervelend is om extra kosten te betalen. Simyo probeert de klanten er echter wel aan te herinneren dat de factuur nog betaald moet worden. We kunnen de administratiekosten daarom niet terugstorten.



Groetjes,



Alex

Reageer