Skip to main content

.

Hallo Support,

OOk ik ben slachtoffer van geen communicatie mbt tot mij ongebruikeliike dat verbruik en zit met een toern hoge factuur.  Door een wifi storing op mijn netwerk, was het wachtwoord zonder mijn weten aangepast en is mijn telefoon kennelijk zelf een alternatied gaan zoeken via mijn 06 nummer.  Ik ben een digibeet en was mijn daar dus ook niet van bewust.  Ik heb nu wel moeten betalen, anders zit ik (ook voor mn werk) na het weekend zonder telefoon.  Gezien het feit dat ik hier niet eerder op geattendeerd bent, verwacht ik een coulance regeling van de kant van Simyo. Ik hoor graag van u

Heb je geen waarschuwings SMS gehad?

Ja, dat het gebruik van Simyo kaartjes geblokkeerd was. Alles lijkt op een dag te zijn gebeurd, met als resultaat dat ik min 100,00 moest betalen van totaal 119,00

Maar heb je een sms gehad dat je bundel voor 80% op was?

Hallo Support,

OOk ik ben slachtoffer ……..<knip> Gezien het feit dat ik hier niet eerder op geattendeerd bent, verwacht ik een coulance regeling van de kant van Simyo. Ik hoor graag van u

@gigi56 . Vanaf mei (of juni) ‘24 is breed gecommuniceerd (oa. via dit forum, e-mails, op facturen, ‘mijn Simyo’ en de website) dat Simyo klanten hun dataplafond kunnen activeren. Hiermee is uitgesloten dat je dataverbruik oploopt tot boven je overeengekomen data-limiet. Als u zich ‘slachtoffer’ voelt is dat toch in zekere zin uw eigen schuld.  

Hoi @gigi56,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat je bent geschrokken van deze hoge kosten. 

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Ik zie dat deze op 22 en 23 augustus zijn verstuurd, heb je deze sms'jes gelezen?

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Wellicht is het een goed idee om het dataplafond in te schakelen. Zo voorkom je dat dit in de toekomst weer zou kunnen gebeuren. Mocht je meer willen lezen over hoe het dataplafond werkt kun je deze topic lezen. 

Bedankt voor jullie reacties @wimj12 en @Kaas Berrie.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat jullie samen tot een oplossing gekomen zijn. Ik ga er van uit dat je hier mee geholpen bent. Hierbij sluit ik deze topic!

Groetjes,
Seren