Skip to main content
Hoi,



Geschrokken van mijn factuur die ik vandaag ontving. 48 euro over mijn bundel heen. Ik vind 't een beetje flauw dat jullie wel berichtjes sturen over het uitnutten van je internetbundel, maar 0 waarschuwingen sturen voor het bereiken van je bellimiet. Waarom is dit zo? Om klanten inderdaad teveel te laten bellen? Ook belachelijk dat 't meteen 0,31 ct/min kost. Vind dit niet netjes.



Groet,

Patrick
Hoi Partick-S, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend dat je tegen een hogere factuur aangelopen bent dan je vooraf had ingeschat. Het klopt inderdaad dat we enkel bij je internetbundel een waarschuwing sturen bij 80 en 100%. De reden hiervoor is omdat je internetbundel véél sneller en onbewuster op kan raken dan jouw bel bundel. Daarnaast is het versturen van deze waarschuwing sms'jes ook verplicht door de overheid als het gaat om internetgebruik.



Daarnaast wil ik je adviseren om de Mijn Simyo app in gebruik te nemen als je dit niet al hebt. Hiermee kun je in één oogopslag zien hoeveel je nog kunt bellen 🙂.



Groetjes, Tiury
Patrick,



Je hebt groot gelijk. Mij is hetzelfde overkomen met de belbundel van mijn dochter. Is even flink schrikken en slikken.



Het zou een grote stap in de service richting de klant zijn indien Simyo niet alleen maar doen wat verplicht is volgens de overheid maar meer inspeelt op de behoefte / vraag van de klant.



groet Pascal
Hoi PvanG,



Welkom op het Simyo Forum.



Zoals je ziet heb ik jouw gebruiksnaam aangepast. Omdat jouw naam voor iedereen te zien is, is het niet verstandig om jouw 06-nummer hiervoor te gebruiken.



Het is super vervelend dat je opgeschrikt bent door hogere kosten vanwege te veel bellen. Zoals Tiury uitlegt, kun je wat betreft je internetbundel veel sneller en onbewust over je MB's heen gaan. Dit is met bellen minder het geval. Daarnaast is het verplicht om een sms te versturen wat betreft je databundel maar niet voor de belbundel.



Uiteraard nemen we jullie ideeën hierover wel mee. Wie weet kunnen we hier in de toekomst iets mee doen.



Groetjes,

Angela

Bedankt voor de reactie. Bedankt ook voor het delen van je ervaring PvanG!



Ik blijf 't flauw vinden, helemaal om je te verschuilen achter 'MB's gaan sneller en onbewuster'. Aangezien jullie 1 sec ook als 1 min rekenen, kunnen minuten ook wel degelijk onbewust snel gaan. Maar blijkbaar is het jullie motto om op deze manier extra inkomsten te generen. Het versturen van een waarschuwings-smsje is voor jullie zo in te stellen namelijk. Ik ben er goed klaar mee en stap over, vind dit gewoon geen nette manier van zakendoen.



Groet
Hoi Partick-S,



Jammer dat dit een reden is om op zoek te gaan naar een andere provider. Let je wel op dat nagenoeg geen enkele provider een waarschuwing sms stuurt bij het overschrijden van je bel bundel? Misschien helpt dit punt van aandacht je om te zoeken naar een andere provider 🙂.



Groetjes, Tiury
Dat is geen probleem, ik ga nu naar een provider waar ik voor nagenoeg hetzelfde geld onbeperkt bellen zal krijgen, dus daar zal ik inderdaad ook geen smsje krijgen. 😉
Hoi Patrick-S,



We vinden het alsnog jammer dat dit de reden is geweest voor je overstap. Helaas kan ik je geen andere oplossing bieden zodat je bij ons zou blijven. Ik wil je veel plezier wensen bij je nieuwe provider. Wie weet zien we je in de toekomst nog eens terug.



Groetjes,

Angela

Reageer