Skip to main content
Vandaag kreeg ik een factuur met een overschrijding van 36 euro van mijn belbundel in de maand april. Ik had juist voor de maand april 1000MB extra internetbundel gekregen omdat ik een jaar klant was.

Bij het nakijken op mijn factuur blijkt dat ik vanaf 19 april buiten mijn bundel ben gegaan, zonder enig signaal van Simyo. Ik vind dat een kwalijke zaak, zeker gezien het feit dat ik andere maanden totaal geen problemen heb met mijn bundel.



Wat is de reden dat er geen signalering komt bij het overschrijden van mijn belbundel en wel bij het overschrijden van mijn internetbundel?



Graag zou ik jullie redenatie horen.



Vriendelijke groeten,

Nico.
Hoi Nico31, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat ontzettend jammer dat je afgelopen maand buiten je belbundel bent gegaan en hierdoor hogere kosten hebt 😞. Dat is natuurlijk nooit leuk, zeker als je er niet van op de hoogte bent!



De reden dat Simyo geen sms'jes verstuurd voor het overschrijden van je belbundel is vooral door de onvoorspelbaarheid van telefoons en mobiel internet. Je kunt 1000 MB opmaken, terwijl de telefoon op een nachtkastje ligt. Dit is met gesprekken natuurlijk een stuk minder waarschijnlijk, omdat je daar ook echt 1000 minuten voor moet bellen. Daarvoor hebben we natuurlijk de Simyo app, zodat je af en toe een kijkje kunt nemen hoe het ervoor staat.



Daar komt ook nog bij dat het versturen van een 100% sms'je bij dataverbruik verplicht is en per wet is vastgelegd, in tegenstelling tot je belminuten. Dit om de bovenstaande reden 🙂.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?



Groetjes, Tiury
Hoi Tiury,



Dank voor de duidelijke uitleg. Daar schiet ik dus niet zo heel veel mee op. Als ik niet verwacht dat ik over mijn belbundel heen ga, ga ik ook niet kijken. Beetje kip-ei verhaal. Misschien een overweging om wel een sms je te gaan sturen bij overschrijding van de belminuten? Kunnen jullie mij tegemoet komen in de kosten die ik onwetend gemaakt heb?



Vriendelijke groeten,

Nico.
Hoi Nico31,



Jammer dat je er niet zoveel met het antwoord van Tiury opschiet.



We gaan je kosten helaas niet vergoeden. Dit komt doordat klanten er bewust van zijn wanneer en hoeveel er gebeld wordt.



Een sms sturen bij overschrijving van de belminuten is een goed idee. Ik zal het op onze Wall Of Change hangen, zodat deze suggestie bij de juiste persoon terecht komt.



Ik raad je verder wel aan om vaak op Mijn Simyo te kijken zodat je goed weet hoeveel minuten je nog over hebt tot het begin van de volgende maand.



Heb je nog hier nog verdere vragen over?



Groetjes,

Caspar

Reageer