Skip to main content
Ik heb een €8 abonnement (onbeperkt SMSen en 100 belminuten) Nu wordt mij een factuur gestuurd van €140 voor datagebruik. Ik gebruik hem uitsluitend internet via WIFI. Dit kan natuurlijk niet. Wat nu Simyo?
Hoi Chris,



Wat vervelend dat je een rekening hebt gehad van dataverkeer.

Ook al heb je geen internet bundel, kan je toch mb's gebruiken. Ten zij je dit natuurlijk hebt uitstaan bij Mijn Simyo.

Zoals ik het lees is het een pijnlijke les.



Heb ik je zo even goed geholpen Chris?
Beste Chris,



De kans is groot, dat je toch onbedoeld gebruik het gemaakt van internet via het mobiele data-netwerk van KPN.

Dat is uiteraard vervelend, zeker als het bedrag ook nog eens hoog oploopt zoals in jouw geval.



Waarschijnlijk, staat "internet op je mobiel - Nederland" nog aan in jouw "mijn Simyo".

Deze kun je zelf uitzetten, door in te loggen op "mijn Simyo" en dan op het beginscherm (waar je ook het actuele gebruik van je bundels in kunt zien) naar beneden te scrollen.

Daar heb je dan de optie om internet op je mobiel helemaal uit te zetten.

Deze optie vindt je ook terug onder het tabblad "mijn instellingen & simkaart".



Ook op je smartphone kun je data gebruik via het mobiele netwerk uitzetten, door in het menu van je toestel naar de optie "mobiele netwerken" te gaan, en daar het vinkje weg te halen achter datagebruik via mobiel netwerk.



Als je beide helemaal uitzet, zal je smartphone geen gebruik meer kunnen maken van het internet, via het mobiele netwerk, en er dus ook geen kosten in rekening gebracht gaan worden voor data gebruik.



Want wat helaas nog een groep mensen niet weet, is als je Wi-Fi gebruikt toch (onbedoeld) gebruik kunt maken van het mobiele data-netwerk, bijvoorbeeld als het mobiele netwerk (van KPN) sterker is dan het Wi-Fi netwerk waar je op dat moment gebruik van maakt.



Je zult dus de gemaakt kosten gewoon moeten betalen, tenzij Simyo je tegemoet wilt komen.

Maar normaal gesproken, is elk klant zelf verantwoordelijk voor het gebruik van zijn abonnement.
Beste MichD



dank voor je reactie. Je antwoord heeft me geholpen om de instellingen aan te passen. Ik heb Simyo verzocht mij tegemoet te komen. Dit was de rekening van februari en die van maart volgt nog natuurlijk.



mvg



Chris
Hoi Chris Hogenkamp,



Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik al aangegeven wat ik er qua financiën aan heb kunnen doen voor je, gelukkig.

Ik ben blij dat MichD je zo uitgebreid uit heeft kunnen leggen hoe je dit soort verrassingen in de toekomst kunt voorkomen.



Mocht je nog aanvullende vragen hebben, dan lezen we dat hier graag terug.



MichD en maikel.twinnie, dank voor de hulp!

Reageer