Skip to main content
Hallo,



Op 23 juni heb ik een simyo 300 abbonement afgesloten met nummerbehoud. Hier ben ik vanaf 6 juli mee gaan bellen.



De factuur voor de maand juli kwam hoog uit, zo'n 50 euro. Via de helpdesk is mij verteld dat dit normaal is, de eerste keer word er 15 euro aansluitkosten extra bijgerekend.



Echter is nu de tweede factuur voor de maand augustus wederom rond de 50 euro.



Na onderzoek blijkt dat al mijn gebruikskosten vanaf 7 juli buiten de bundel vallen. Zowel bellen als smsen, internet heb ik niet gebruikt. Mijn tegoed op het overzicht van mijn simyo blijft ook altijd op 300 minuten staan. Met een verbruik van 50 euro á 30ct per sms/min heb ik ca. 170 minuten gebeld/gesmst. Dit zou makkelijk binnen mijn bundel moeten vallen.



Ik ben bang dat de komende factuur voor september wederom niet klopt en hoger uit gaat vallen dan zou moeten.



Het is voor mij momenteel lastig rond komen. Graag zie ik de onterecht in rekening gebrachte kosten zsm. teruggestort om niet in verdere problemen te raken. Ook betaal ik graag vanaf nu 7 euro als mijn gebruik binnen de 300 minuten blijft, zoals in mijn contract staat



Totale gefactureerd:

e53.38 (juli) + e50.70 = e104.08



Daadwerkelijke kosten:

e14.99 (aansluitkosten) + e7 (juli) + e7 (augustus) = e28.99



Graag zie ik teruggeboekt:

e104.08 - e28.99 = e75,09



Met vriendelijke groet,



Francisca



Bijgevoegd: het overzicht van mijn simyo waaruit blijkt dat de verbruikskosten onterecht oplopen terwijl mijn beltegoed op 300 min blijft staan.



http://s10.postimage.org/xuji6h3on/Abbonement.png



http://s10.postimage.org/h81xxeaqv/Abbonement2.png
Welkom op het forum Francisca,



Volgens onze gegevens heb je tijdens je bestelling aangegeven gebruik te willen maken van nummerbehoud. Deze aanvraag is afgewezen. Hier heb je een email over ontvangen. Omdat je nummerbehoud aanvraag niet is afgerond, is je abonnement nog niet ingegaan. Wanneer je gebruik maakt van nummerbehoud gaat je abonnement immers pas in op het moment dat het telefoonnummer is over gezet. Wanneer je gebruik maakt van het tijdelijke nummer voordat het telefoonnummer is over gezet, valt het verbruik buiten de bundel. Je betaalt dus nog geen abonnementskosten, maar alleen de verbruikskosten. Om het tijdelijke Simyo telefoonnummer (en daarmee het abonnement van start te laten gaan) te activeren hebben je akkoord nodig. Kan je mij een privé bericht sturen indien je het tijdelijke telefoonnummer wilt activeren?



Groetjes,



Alex
Hallo,



Na aanleiding van die email die ik van jullie heb gekregen op 4 juli heb ik op 6 juli naar de helpdesk gebeld. Omdat deze slecht bereikbaar is heb ik meerdere keren moeten bellen om iemand aan de lijn te krijgen. Dit kan ik aantonen adhv. de factuur.



Uit mijn factuur:

06-07-2012 14:04 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 14:04 Gesprek naar 1200 00:01:54 € 0,00

06-07-2012 14:13 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 14:13 Gesprek naar 1200 00:01:27 € 0,00

06-07-2012 15:08 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 15:08 Gesprek naar 1200 00:01:27 € 0,00

06-07-2012 15:15 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 15:15 Gesprek naar 1200 00:03:51 € 0,00

06-07-2012 15:22 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 15:22 Gesprek naar 1200 00:03:05 € 0,00

06-07-2012 15:32 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 15:32 Gesprek naar 1200 00:06:40 € 0,00

06-07-2012 15:39 Gesprek naar 1200 00:00:01 € 0,00

06-07-2012 15:39 Gesprek naar 1200 00:11:47 € 0,00



In het gesprek is mij toegezegt dat mijn lijn per direct zou worden geactiveerd. Dit is echter niet gebeurt. Hierin is Simyo in gebreke gebleven en ik heb daarom onterecht te hoge rekeningen ontvangen. Ik verwacht het te veel betaalde bedrag terug. Mijn gebruik is nooit boven de 200 minuten geweest.



Ik heb u een prive bericht gestuurd om mijn lijn per direct te activeren.



Met vriendelijke groet,



Francisca Chavez
Hoi Fancisca,



Ik heb je aansluiting bekeken en je situatie besproken. De onterecht in rekening gebrachte verbruikskosten tot 8/10 zullen worden verrekend met je komende factuur/facturen. Je aansluiting is sinds gisteren volledig actief. Onze excuses voor het ongemak.



Groetjes,



Alex

Reageer