Skip to main content
Goedemiddag,



Ik heb een abonnement van 300min/sms per maand. 



Ik heb deze maand 185 minuten gebeld en 131 smsjes verstuurd.



Dat is bij elkaar op gerekend 316, dus ik ben er 16 minuten overheen gegaan.



Nu krijg ik een factuur van € 35,20. 



Dan lijkt het mij sterk dat ik voor 16 minuten € 28,21 euro moet betalen? ( 35,20 - 6,99 = 28,21)



Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?



mvg lars.
Goedemiddag,



Ik heb een abonnement van 300min/sms per maand. 



Ik heb deze maand 185 minuten gebeld en 131 smsjes verstuurd.



Dat is bij elkaar op gerekend 316, dus ik ben er 16 minuten overheen gegaan.



Nu krijg ik een factuur van € 35,20. 



Dan lijkt het mij sterk dat ik voor 16 minuten € 28,21 euro moet betalen? ( 35,20 - 6,99 = 28,21)



Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?



mvg lars.




Hoi Larsssssss,



Alle gesprekken worden bij Simyo naar boven afgerond naar gehele minuten. Uit je belbundel stuur je ook je sms'jes en 1 sms staat gelijk aan 1 minuut. Op je factuur staat hoe lang je met iemand hebt gesproken zonder de afronding naar boven.
Hoi Natascha,



Om dit soort vragen te voorkomen, is het misschien niet handiger om op de factuur de afgeronde minuten (ook) aan te geven? Deze discussie en deze vragen heb ik al heel vaak voorbij zien komen en het lijkt me wenselijk voor jullie en de helpdesk om daarin gelijk duidelijkheid te scheppen. Dat jullie de gesprekken afronden naar boven is jullie keuze, al vind ik dat de regering daar wel wat duidelijker een standpunt in mag nemen en verplicht stelt dat je ook echt moet betalen voor wat je daadwerkelijk belt en niet laten afronden. Maar dat is een andere discussie. Er is in ieder geval wat die belminuten betreft te veel onduidelijkheid, het moet niet zo zijn dat mensen zelf van elk gesprek moeten gaan uitrekenen wat dan de totale minuten zijn om zo te zien of de factuur wel klopt.

Wellicht een subtotaal belminuten (zonder afronden) en een totaal aantal belminuten inclusief afronden?
Hoi Natascha,



Om dit soort vragen te voorkomen, is het misschien niet handiger om op de factuur de afgeronde minuten (ook) aan te geven? Deze discussie en deze vragen heb ik al heel vaak voorbij zien komen en het lijkt me wenselijk voor jullie en de helpdesk om daarin gelijk duidelijkheid te scheppen. Dat jullie de gesprekken afronden naar boven is jullie keuze, al vind ik dat de regering daar wel wat duidelijker een standpunt in mag nemen en verplicht stelt dat je ook echt moet betalen voor wat je daadwerkelijk belt en niet laten afronden. Maar dat is een andere discussie. Er is in ieder geval wat die belminuten betreft te veel onduidelijkheid, het moet niet zo zijn dat mensen zelf van elk gesprek moeten gaan uitrekenen wat dan de totale minuten zijn om zo te zien of de factuur wel klopt.

Wellicht een subtotaal belminuten (zonder afronden) en een totaal aantal belminuten inclusief afronden?




Hoi Sandertju,



Ik ga dit neerleggen bij de afdeling die over de facturen gaat en hun vragen of dit mogelijk is. Bedankt voor je tip.
ik neem aan dat de belminuten al afgerond worden aangegeven? en zo niet waarom kan ik dat dan nergends vinden?



mvg lars.
@Sandertju,  op de factuur staan volgens mij al de afgeronde minuten. De grafiek komt niet overeen met de factuur, omdat de niet zijn afgerond.



En nu is ook de vraag, zijn de minuten in het verbuik ook al afgerond (ik denk het wel).



Kortom een warrige boel !!!  maaarrr daar zijn wij voor 😉
Hahaha die Martijn! 😃
ik neem aan dat de belminuten al afgerond worden aangegeven? en zo niet waarom kan ik dat dan nergends vinden?



mvg lars.




Hoi Larsssssss,



De belminuten worden naar boven afgerond bij Simyo. Dat kan je hier vinden.



@ Martijn®️ bedankt voor het meedenken.
;38930">@Sandertju,  op de factuur staan volgens mij al de afgeronde minuten. De grafiek komt niet overeen met de factuur, omdat de niet zijn afgerond.



En nu is ook de vraag, zijn de minuten in het verbuik ook al afgerond (ik denk het wel).



Kortom een warrige boel !!!  maaarrr daar zijn wij voor ;)




Hoi Martijn®️,



Op de factuur zijn de gesprekken niet naar boven afgerond. Daar zie je staan hoe lang je hebt gebeld zoals je telefoon dit ook aangeeft wanneer je een gesprek hebt beëindigd. Op je persoonlijke pagina waar je kan zien hoeveel minuten je nog hebt daar worden de gesprekken wel naar boven afgerond.

Reageer