Skip to main content

.

De betaling van je Simyo factuur gaat per automatische incasso van het rekeningnummer dat je bij bestelling hebt opgegeven. Wij incasseren het totaalbedrag van je factuur rond de 25e van de maand.



Edit: Er vindt na de eerste incasseringspoging geen tweede incasseringspoging meer plaats. Je hoeft het bedrag nog steeds niet aan ons over te maken! Anders kan het gebeuren dat je betaling twee keer bij ons binnenkomt.



Indien we de eerste keer niet hebben kunnen afschrijven ontvang je tot 3 keer toe een herinneringsemail zodat het bedrag alsnog betaald kan worden. In de email is een betaal link te vinden. Je moet de factuur altijd via deze betaal link betalen.



Als ook na de 3e email nog geen gehoor is gegeven aan de herinnering zal de factuur uit handen worden gegeven. Ook behoudt Simyo zich het recht voor om je aansluiting te blokkeren bij een betalingsachterstand zodat je niet meer kunt bellen.



Dit kun je voorkomen door voldoende geld op je rekening te hebben staan rond de 25e van de maand.
ik heb ook dat het automaties gaat maar als het geld er af gaat duur het nog wel 5 tot 6 dagen dat het is verwerkt bij mijn simyo???? warom duur dat zo lang???
Beste Michel,



De verwerkingstijd van de betaling is wat langer omdat wij in een incassopoging dee abonnementskosten van alle klanten incasseren. Aangezien er voor meerdere klanten op een dag wordt geincasseerd kan het systeem de betalingen niet gelijk verwerken, hier gaan een aantal dagen overheen. Als de betaling eenmaal is verwerkt is dit ook zichtbaar op de persoonlijke pagina.



Groetjes,



Manisha
Mijn abonnement is per 02 april overgegaan naar een andere provider (01 april lukte niet want dat was een zondag). Nu krijg ik een rekening voor de volle abonnementskosten voor april. Dit klopt dus niet. Wat moet ik doen?
Beste IngeZW,



Welkom op het Simyo forum!

Het klopt inderdaad dat uw mobiele nummer inmiddels is uitgeporteerd. Wij zullen de onterechte kosten voor de periode 3 tot 30 april vergoeden (€6,29). Dit bedrag zullen we binnen 3 weken (na de afschrijving) terugstorten op uw bankrekening. Onze excuses voor het ongemak.



Groetjes,



Manisha
Ik heb een rekening gestorneerd aangezien ik het niet eens ben met het factuur bedrag.

Ik heb een prepaid met beltegoed (ingesteld op 10 euro) aangezien ik niet veel bel, maar wel bereikbaar moet zijn.

Voor een vakantie naar het buitenland heb ik mijn beltegoed opgehoogd naar 50 euro.

Bij terugkomst ontvang ik een rekening van Simyo van €203,50

Volgens Simyo is dit veroorzaakt door 1 gesprek van 1 uur (naar mijn man's mobiel trouwens!!) wat ik kan aantonen dat dit niet zo is en dat het bedrag door blijft lopen omdat de vertraging tussen de providers dit veroorzaakt.

Een beltegoed instellen heft dus geen enkele zin blijkbaar!!!!

In dit uur blijkt dat ik ook nog eens 3 sms-jes verstuurd heb.

Dit is correct, maar hoe kan je sms-jes versturen tijdens een telefoongesprek van 1 uur!!!

Er klopt dus helemaal niets van.

Simyo geeft aan dat de "specialisten" er naar gekeken hebben en het gesprek van 1 uur klopt......ze zijn echter vergeten dat er ook nog sms-jes in dat uur verstuurd zijn. Simyo houdt voet bij stuk dat dit klopt!!

Ik heb hier schriftelijk klacht over ingediend en bewijsstukken aangeleverd:

- dat het gesprek slechts 14 sec. geduurt heeft ipv 1 uur. (belhistorie factuur van mijn mans mobiel!)

- dat er in het uur van dit zogenaamde gesprek ook 3 sms-jes verstuurd zijn door mij en dit niet kan!

Ticket 1 (#18942) was afgehandeld en heb per mail toezegging ontvangen dat het idd niet klopte en gecorrigerd zou worden.

Ticket 2 (#44336) men draait het terug en zegt dat de factuur wel klopt nav onderzoek door specialisten, echter zonder bewijs en onderbouwing!

Klachten afhandeling van Simyo is bij lange na niet goed en service is helemaal ver te zoeken.

Ze proberen zich overal onderuit te praten zonder goede onderbouwing of daadwerkelijk bewijs terwijl ik duidelijke tegenbewijzen heb van mijn gelijk.



PS: mocht een Simyo medewerker hier op willen reageren: ticketnummers zijn: 18942 en huidige is 44336

Graag alleeen reactie van management die beslissingen kunnen maken!!!!! callcentre medewerkers praten onzin en elkaar tegen.
Beste MvdB,



Wij hebben je reactie inmiddels in een andere post beantwoord.



Groetjes,



Manisha
Hi hallo ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en nu blijkt een aantal facturen niet te zijn betaald en wou vragen is het mogelijk het gehele bedrag in 1 keer te betalen via automatische incasso? en mijn sim kaart weer te activeren.



Gr Nils
Hallo,

Ik besefte me vandaag pas dat mijn factuur weer betaald moest worden maar ik had rond de 25e niet genoeg geld op mijn rekening, mijn vraag was of het nu ondertussen wel gelukt is? Ik heb hier verder geen mail over ontvangen of iets dergelijks.

Hartelijk dank alvast
Hi hallo ik heb een tijd in het ziekenhuis gelegen en nu blijkt een aantal facturen niet te zijn betaald en wou vragen is het mogelijk het gehele bedrag in 1 keer te betalen via automatische incasso? en mijn sim kaart weer te activeren.



Gr Nils




Je kunt niet meerdere facturen in één keer betalen. Sommige facturen kunnen bijvoorbeeld al zijn doorgestuurd naar het incasso bureau. Je wordt automatisch per email en brief geïnformeerd welke facturen nog betaald dienen te worden. Ook staat in deze emails en brieven aangegeven aan wie je de facturen moet betalen.



Hallo,

Ik besefte me vandaag pas dat mijn factuur weer betaald moest worden maar ik had rond de 25e niet genoeg geld op mijn rekening, mijn vraag was of het nu ondertussen wel gelukt is? Ik heb hier verder geen mail over ontvangen of iets dergelijks.

Hartelijk dank alvast




Volgens onze gegevens is het bedrag gestorneerd. Je ontvangt binnenkort van Simyo automatisch een email met een betaal link (Ideal) zodat je de factuur alsnog kunt betalen.
ik heb op 20 juli de factuur van mei betaalt toen stond juni er ook al op dus die ook gelijk overgemaakt ,, maar nu staat bij mijn inlog dat mei is betaald en juni niet, hoe kan dat en hoe lang duurt het dan voor dat ik dat te zien krijg,, want ik weet zeker dat de 3 nummers betaalt zijn van juni,,,,
Hey renate,



Het duurt enkele dagen voordat de betalingen is verwerkt. Heb je dit handmatig overgemaakt? Zou je ons een een printscreen kunnen toesturen van deze betaling. Dat kun je mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].

Reageer