Skip to main content
Dag simyo,



Het viel mij al eerder op dat er soms "sms'jes naar het buitenland a 50cent worden berekent op mijn factuur.

Ik heb deze sms'jes niet zelf verzonden. Nu stonden er weer 2 op de factuur en dat terwijl ik mijn simkaart al 4 maanden ivm een reis niet meer gebruik.

Overigens niet de eerste keer. Kan dit verklaard worden?



Mvg

Astrid
Hoi As123,



Welkom op het forum :)



Op je factuur van maart staan inderdaad 2 smsjes vanuit het buitenland. Niet naar het buitenland, maar vanuit daar verzonden. Ze zijn beide van 5-3-2014 en worden vlak na elkaar verzonden om 10.32 uur vanuit Australië. Ben je daar op reis?

Gebruik je toevallig een iPhone? Dan kan het zijn dat de diensten Facetime en iMessage zich hebben geactiveerd daar, en zo smsjes hebben verstuurd. Maar het kunnen ook andere apps geweest zijn, zoals Whatsapp of Viber. Ook die sturen een activatiesms.

De simkaart moet op dat moment in een toestel hebben gezeten, want uit zichzelf kan een simkaart niks. Daarvoor komt altijd een opdracht uit het toestel.

Ik hoop dat mijn uitleg het wat verhelderd heeft.



Groetjes,

Charlene
Dank voor je heldere uitleg. Dat ga ik even nakijken.

Ik heb nog een andere vraag, hoop weer op een snelle reactie;

Ik heb ivm reis in naar aanleiding wijziging in bundels mijn bundels weer omhoog gezet (1 minuut geleden) met het idee dat dit per 1 juni ingaat. Ik ontvang nu gelijk een mail dat mijn internet bundel direct ingaat. Dat stond niet in de informatie toen ik het aanpaste. En als ik het nu terug wil wijzigen staat er dat als ik het weer wijzig het pas per 1 juni in gaat?!

Ik wil niet nu al betalen voor internetabonnement die ik nu niet gebruik. Dit moet dan ook pas 1 juni ingaan zoals in de info bij het wijzigen stond, net zoals de belbundel. Dus 1 juni 1000 mb internet en 300 belminuten.



Ik hoor graag van je of dit zo goed is doorgevoerd. Ps.



Mvg Astrid
Hoi Astrid,



Waar wil je gaan reizen? Wij hebben namelijk geen bundels waarmee je goedkoop kunt bellen en internetten in het buitenland. Ik vraag me af of het dus wel nut heeft dat je je bundels verhoogd? Voor de buitenlandse tarieven zou je hier even moeten kijken.



Wat betreft je bundelwijziging zelf, als je geen internetbundel hebt en je zet deze aan op Mijn Simyo dan gaat die internetbundel direct in. Dat staat ook wel aangegeven op Mijn Simyo op het moment dat je de wijziging doet, maar misschien heb je er overheen gekeken? Er staat ook rechts in beeld wat je gaat betalen vanaf een bepaalde datum. Je hebt vanaf 01-06-2014 de 300 belminuten bundel. Je internetbundel is dus al ingegaan op 15-05-2014.



Als je nu je internetbundel weer uit zet, gaat de bundel uit op 01-06-2014, maar vanaf die datum wil je juist internet. Je kunt dan op 01-06-2014 de bundel weer aan zetten, die gaat dan per direct in. Het heeft nu dus geen zin om je bundel uit te zetten.



Heb ik je vragen zo goed beantwoord?


Als je nu je internetbundel weer uit zet, gaat de bundel uit op 01-06-2014, maar vanaf die datum wil je juist internet. Je kunt dan op 01-06-2014 de bundel weer aan zetten, die gaat dan per direct in.




Dries, Is dat zo? Ik had altijd gedacht dat een internetbundel alleen direct actief wordt wanneer je die voor het eerst aanzet. En dat als je een bundel een paar maanden hebt uitgeschakeld, en dan besluit om hem weer aan te zetten, je moet wachten tot de 1e van de volgende maand voordat hij weer beschikbaar is. Ik heb namelijk mijn internetbundel normaal uit staan (want ik kan die hier toch niet gebruiken) maar ik wil hem graag activeren als ik weer eens naar NL kom. De vorige keer dat ik naar NL kwam was ik echter te laat met het aanzetten van de internetbundel want die zou (dacht ik) pas op de 1e van de volgende maand beschikbaar zijn, en dan was ik al weer vertrokken. 
Dries, Is dat zo? Ik had altijd gedacht dat een internetbundel alleen direct actief wordt wanneer je die voor het eerst aanzet. En dat als je een bundel een paar maanden hebt uitgeschakeld, en dan besluit om hem weer aan te zetten, je moet wachten tot de 1e van de volgende maand voordat hij weer beschikbaar is. Ik heb namelijk mijn internetbundel normaal uit staan (want ik kan die hier toch niet gebruiken) maar ik wil hem graag activeren als ik weer eens naar NL kom. De vorige keer dat ik naar NL kwam was ik echter te laat met het aanzetten van de internetbundel want die zou (dacht ik) pas op de 1e van de volgende maand beschikbaar zijn, en dan was ik al weer vertrokken. 



Hoi Scotsman,



Dat klopt wel hoor. Als je geen actieve internetbundel hebt en je zet de bundel aan op Mijn Simyo, dan gaat de bundel per direct in. Dan maakt het niet uit of je dat voor de eerste keer doet of als je al een keer internet hebt gehad en later weer hebt uitgezet 🙂



Je hoeft niet te wachten tot de 1e van de volgende maand als je geen actieve internetbundel hebt. De bundel gaat dan dus per direct in. Hetzelfde geldt voor de onbeperkt sms bundel en de 4G bundel. Als je een wijziging maakt in deze bundel als je ze aan hebt staan, dan is het wel hetzelfde als de bel- en internetbundel. Op de 1e van de volgende maand wordt de wijziging van kracht.



De volgende keer als je in Nederland bent, kun je dus direct je internetbundel aanzetten op Mijn Simyo. Houd er dan ook rekening mee dat je de bundel op tijd weer uit zet (1e van de volgende maand), anders betaal je een maand lang kosten voor je internetbundel terwijl je die niet kunt gebruiken.



Heb ik je dat zo duidelijk uitgelegd? 🙂
Hoi Scotsman,



Dat klopt wel hoor. Als je geen actieve internetbundel hebt en je zet de bundel aan op Mijn Simyo, dan gaat de bundel per direct in. Dan maakt het niet uit of je dat voor de eerste keer doet of als je al een keer internet hebt gehad en later weer hebt uitgezet :)



Je hoeft niet te wachten tot de 1e van de volgende maand als je geen actieve internetbundel hebt. De bundel gaat dan dus per direct in. Hetzelfde geldt voor de onbeperkt sms bundel en de 4G bundel. Als je een wijziging maakt in deze bundel als je ze aan hebt staan, dan is het wel hetzelfde als de bel- en internetbundel. Op de 1e van de volgende maand wordt de wijziging van kracht.



De volgende keer als je in Nederland bent, kun je dus direct je internetbundel aanzetten op Mijn Simyo. Houd er dan ook rekening mee dat je de bundel op tijd weer uit zet (1e van de volgende maand), anders betaal je een maand lang kosten voor je internetbundel terwijl je die niet kunt gebruiken.



Heb ik je dat zo duidelijk uitgelegd? :)




Aye, everything is clear!
Aye, everything is clear!



Helemaal top! 🙂

Reageer