.

Beantwoord

Factuur van 188,- voor een uur internet?

  • 28 February 2024
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Hallo allemaal, 

Ik heb in 2022 twee abonnementen afgesloten voor onze beide kinderen. 
Het positieve is: nooit problemen met verbinding oid. 
Het problematische: wederom een torenhoge factuur die op geen enkele wijze is uit te leggen. 
 

Onze dochter haar telefoon zou in nog geen uur tijd 188€ aan internet op hebben “gegeten”. 
We zaten op dat tijdstip ook nog eens in de kerk. Simyo gebeld, waar een niet al te vriendelijke dame aangaf dat dit kan voorkomen door een update. Dat er sms’jes zijn verstuurd. En dat we een betaalregeling kunnen treffen indien wenselijk. 
Ik kan een klacht indienen. Wat ik dus ook doe. 
Onze dochter haar sim is geblokkeerd. Niet meer bereikbaar. Factuur is onbetaalbaar. Ons vertrouwen in Simyo is nu echt weg. Wij willen een oplossing of zien onszelf genoodzaakt beide abonnementen elders over te brengen. Dit kan en mag niet. 

icon

Beste antwoord door Seren 28 February 2024, 16:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rinskemaria,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat die rekening enorm schrikken is geweest. 

De kosten voor buitenbundelgebruik kunnen inderdaad hoog oplopen. Bij Simyo hebben we momenteel geen dataplafond, waardoor het de verantwoordelijkheid van de klant is om mobiele gegevens uit te schakelen zodra de bundel is verbruikt. Het instellen van een dergelijke datalimiet is bij ons niet mogelijk. Voor Android-gebruikers is het wel mogelijk om extra waarschuwingen in te stellen voor buitenbundelgebruik. Daarnaast kan deze blog handig zijn om het risico op hoge kosten te verminderen. Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Simyo stuurt wel altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen.

Ik zou wel graag nog even met je meekijken naar de aansluiting voor een eventuele tegemoetkoming. Zou jij mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen

Groetjes,
Seren

Pb verstuurd 

Reageer