Skip to main content
Hallo,



Ik heb een 100min/sms en 1000 internetbundel voor €14, p/m met nummerbehoud in feb. afgesloten.

In maart kreeg ik een mailtje waarin stond dat over enkele dagen mijn nummer wordt overgezet. Tot zover alles goed.

Maar de rekeningen die ik in mei en april kreeg, was aangevuld met kreten zoals : gesprekken naar mobiele nummers, (wel gedaan, maar binnen de 100 min) / gesprekken naar vaste nummers (idem mobiel) / SMS naar mobiele nummers (ook binnen de 100) en de klapper : Internet op je mobiel binnen Nederland (........ waar heb je anders een sim met internet voor nodig??) Voor deze 4 "producten" worden extra kosten berekend, ondanks dat ik netjes, zeg maar ruim, binnen mijn bundel ben gebleven. Het gevolg is dat ik niet €14, pm kwijt ben, maar gemiddeld €30, pm (dat is inderdaad meer dan het dubbele!)

Wie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven??

Vr. gr, Gosse
Hoi Gosse,



Welkom op het forum :)



Ik kan het wel voor je verklaren. Jouw nummer is op 28-4-2014 overgezet. Op 27-3-2014 hebben we je daar een bevestiging van gestuurd met de precieze datum. Dat houdt in dat je abonnement bij ons ook pas is begonnen op 28-4-2014.

Daarvoor heb je dus inderdaad tegen buiten bundel tarief gebeld en internet verbruikt.

Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je abonnement pas in op het moment dat je nummer is overgezet. Daarvoor is je nummer namelijk nog actief bij je oude provider en betaal je daar abonnementskosten. Zo betaal je dus niet dubbel.

Je had dus eigenlijk beter je oude simkaartje kunnen blijven gebruiken, tot je eigen nummer was overgezet.

Dat is dan een tip voor de volgende keer :)



Groetjes,

Charlene

Reageer