.

Beantwoord

Factuur, niet betaald of nog niet afgeschreven?

  • 20 September 2014
  • 5 reacties
  • 372 Bekeken

Badge
Op uw app staat vermeld factuten betaald of niet betaald. Wanneer niet betaald bedoeld u dat de rekening nog niet betaald is omdat deze nog niet is afgeschreven en niet dat deze niet betaald is wegens wanbetaling? Vanuit klantvriendelijk oogpunt wellicht mijn suggestie om de tekst te wijzigen indien van toepassing in " wordt afgeschreven" ipv niet betaald! Mocht het zo zijn dat deze niet betaald is wegens te late betaling dan kan ik de tekst " niet betaald" begrijpen. Groet, Jeroen.
icon

Beste antwoord door Charlene 23 September 2014, 12:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Ik ben nieuw bij Simyo. Bij de automatische betalingen kwam ik Buckaroo tegen. Dat zegt mij niets over Simyo. Verwarrend, dus heb ik de incasso op geweigerd gezet. Dus men kon niet afschrijven. Maar wel 2 dagen na de betalingsdatum is het bellen afgesloten? Zonder bericht of wat dan ook. Ik kan het bedrag niet zelf overmaken nu ik weet dat het gaat om Simyo. Moet ik op een hethalingsbericht wachten! Hoe lang duurt dit en is het niet een beetje erg snel om gelijk het bellen te blokkeren?
mijn factuur van aug. probeer ik te betalen maar er gebeurd niks heeft dit gevolgen voor mijn volgende maand.
normaal betaal ik altijd automaat maar ik had ff meerdere rekkeningen dus had het bedrag er niet opstaan.
Badge +8
Hoi jeroenb,

Dat is een opmerking die we vaker horen. "Niet betaald" betekent zowel nog niet betaald (we gaan nog afschrijven) als achterstallig.
We hebben de facturen pagina nog niet zo lang geleden aangepast en sindsdien zie je dat daar staan. Ik vermoed dat dit dezelfde boodschap is omdat die status in het achterliggende systeem niet verschilt (daar is een factuur 'betaald' of 'niet betaald'), maar de suggestie om die tekst indien mogelijk aan te passen hangt al op onze Wall of Change :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik ben nieuw bij Simyo. Bij de automatische betalingen kwam ik Buckaroo tegen. Dat zegt mij niets over Simyo. Verwarrend, dus heb ik de incasso op geweigerd gezet. Dus men kon niet afschrijven. Maar wel 2 dagen na de betalingsdatum is het bellen afgesloten? Zonder bericht of wat dan ook. Ik kan het bedrag niet zelf overmaken nu ik weet dat het gaat om Simyo. Moet ik op een hethalingsbericht wachten! Hoe lang duurt dit en is het niet een beetje erg snel om gelijk het bellen te blokkeren?

Hoi Will Koerten,

Welkom bij Simyo en op het forum 🙂
Buckaroo verricht inderdaad onze betalingen. In de omschrijving van die incasso staat wel Simyo vermeld, naast het factuurnummer en je 06nummer. Gelukkig ben je nu voortaan op de hoogte. Wanneer je de incasso weigert, ontvang je een eerste herinnering met een link naar iDeal om alsnog te betalen. Ik raad je aan om die link te gebruiken.
Je wordt dan zeker nog niet geblokkeerd, hoor! In jouw geval is dat ook niet aan de hand, dus dat je niet kunt bellen heeft een andere oorzaak. Heb je je toestel al eens uitgezet en weer aan?

Ik hoor graag van je of je dan weer een netwerk vindt.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
mijn factuur van aug. probeer ik te betalen maar er gebeurd niks heeft dit gevolgen voor mijn volgende maand.
normaal betaal ik altijd automaat maar ik had ff meerdere rekkeningen dus had het bedrag er niet opstaan.


Hoi Dickies,

Je bent nog een beetje te vroeg 😉
Wij gaan de komende week afschrijven, dus je kunt nog niet zelf overmaken. Als de afschrijving niet lukt, kun je via de link in de herinneringsmail, of via de Facturenpagina op Mijn Simyo via iDeal betalen.

Groetjes,
Charlene

Reageer