Skip to main content
Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb twee vragen,



1: Op mijn factuur van mei 2013 staat voor 3 euro abonnementskosten en voor 15,88 verbruikskosten.. De maand ervoor heb ik mijn 500mb internetbundel aangepast naar een 1000mb bundel. Daarom is het natuurlijk raar dat al mijn internet in mei buiten de bundel valt?! (stuk duurder ook?!)



2: Afgelopen week was ik in Portugal op vakantie.  Vooraf mooi via de Simyo site bij instellingen internet in het buitenland AAN gezet, om in Portugal te kunnen internetten. Daar aangekomen roaming aangezet, maar het was onmogelijk om een internetverbinding te krijgen. Verder was ook het normale bereik dramatisch, meer dan 70% van de tijd had ik geen service, maakte niet uit welke provider. (tmn of optimus ofzo)

Wil graag volgende keer als ik in het buitenland ben wel internet kunnen gebruiken, dus moet er nog iets aangepast worden ofzo?



Groet, Jesse Breeuwsma
Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb twee vragen,



1: Op mijn factuur van mei 2013 staat voor 3 euro abonnementskosten en voor 15,88 verbruikskosten.. De maand ervoor heb ik mijn 500mb internetbundel aangepast naar een 1000mb bundel. Daarom is het natuurlijk raar dat al mijn internet in mei buiten de bundel valt?! (stuk duurder ook?!)



2: Afgelopen week was ik in Portugal op vakantie.  Vooraf mooi via de Simyo site bij instellingen internet in het buitenland AAN gezet, om in Portugal te kunnen internetten. Daar aangekomen roaming aangezet, maar het was onmogelijk om een internetverbinding te krijgen. Verder was ook het normale bereik dramatisch, meer dan 70% van de tijd had ik geen service, maakte niet uit welke provider. (tmn of optimus ofzo)

Wil graag volgende keer als ik in het buitenland ben wel internet kunnen gebruiken, dus moet er nog iets aangepast worden ofzo?



Groet, Jesse Breeuwsma




Hoi Jbreeuwsma,



Ik zie dat je je internetbundel hebt aangepast op 29-4. Wanneer je een bundelwijziging doet voor de 25ste van de maand, gaat deze meteen de eerste van de volgende maand in. Wijzig je daarna, dan kan de bundel pas de maand daarna ingaan. Wanneer je je wijziging bevestigt, staat die datum vermeld. Jij hebt dus 1000MB vanaf 1-6-2013. In mei had je nog de bundel van 500MB.

Verklaart dat het voor je?



Naar je internet ga ik kijken. Ik zie dat de optie wel aanstaat. Wat voor toestel gebruik je?

Je hebt dus wel connectie met de netwerken kunnen krijgen om te bellen? Of je bereik goed is op je locatie in het Buitenland heeft natuurlijk ook te maken met het netwerk wat de Buitenlandse provider daar aanbiedt. Maar als lokale mensen goed bereik hebben, moet jij dat ook hebben.



Wanneer ben je weer van plan om naar het buitenland te gaan?



Groetjes,

Charlene
Oké, dan kan het wel verklaren inderdaad.

Alleen vind ik het dan nog wel raar dat er in mei geen abonnementskosten voor internet zijn gerekend? Hoewel ik wel zie dat pas vanaf 24-5 ik betaal voor internet, dus dat klopt (heb toen inderdaad ook een mailtje gehad dat bundel volledig verbruikt was).   Dus dat lijkt opgelost, mooi.



Ik heb de optie dus aangezet ja, ik heb een iPhone 5.

De connectie met de netwerken daar was zeer slecht, kon erg vaak geen sms versturen / niet bellen als ik dat wilde.

Vriend van me (ook iPhone 5, geen simyo) had nergens last van met dezelfde providers.



Ik ga 10 augustus weer naar het buitenland, hoop dat het dan wel goed werkt!



Groeten, Jesse Breeuwsma
Oké, dan kan het wel verklaren inderdaad.

Alleen vind ik het dan nog wel raar dat er in mei geen abonnementskosten voor internet zijn gerekend? Hoewel ik wel zie dat pas vanaf 24-5 ik betaal voor internet, dus dat klopt (heb toen inderdaad ook een mailtje gehad dat bundel volledig verbruikt was).   Dus dat lijkt opgelost, mooi.



Ik heb de optie dus aangezet ja, ik heb een iPhone 5.

De connectie met de netwerken daar was zeer slecht, kon erg vaak geen sms versturen / niet bellen als ik dat wilde.

Vriend van me (ook iPhone 5, geen simyo) had nergens last van met dezelfde providers.



Ik ga 10 augustus weer naar het buitenland, hoop dat het dan wel goed werkt!



Groeten, Jesse Breeuwsma




Hoi Jbreeuwsma,



Fijn om te lezen dat je factuur nu duidelijk voor je is. Ik ga voor je duimen dat je gebruik kan maken van je aansluiting wanneer je op vakantie gaat.

Reageer