Wij zijn vandaag na het eten een rondje gelopen met onze zoon. Gedurende dit uurtje kreeg mijn zoon een appje dat 80% van zijn data verbruik op is. Ik heb zelf meteen al het data verkeer geblokkeerd en z’n telefoon uitgezet. Wat mij verbaasde is dat gedurende dat bewuste uur na uitzetten het dataverkeer gigantisch was. Let wel, 18 GB boven zijn bundel met een bedrag van ruim 2500,- ik weet dat het verbruik iets doorloopt qua registratie, maar dit kan niet! Ik kon dit volgen via mijn telefoon en het bestaat niet dat dit ondanks het uitzetten toch zo onwijs doorloopt. Ik heb tevens zijn verbruik eens nader berekend en ik kom op meer dan 1 GB per minuut via een 4G netwerk, wat dus al helemaal niet kan (lees, glasvezel is 1000MB per minuut) 4G is 350 mb per minuut.
Ik heb thuis alles nagekeken en ook in de historie via de iphone app, zie ik dit verbruik qua hoeveelheid niet terug.
Graag kom ik met u in contact om dit op te lossen, want mijn zoon is compleet van slag en mijn vertrouwen dat dit zo ineens kan is wel aardig zoek op deze manier.
U kan ook in voorgaande verbruik terugzien dat dit nooit is voorgekomen. Ik heb u via Whatsapp een bericht gestuurd maar ook hierop na 1,5 uur geen reactie helaas. Dus daarom probeer ik het ook maar op deze wijze.
Ik hoop oprecht op een oplossing / coulance dan wel dat u kan nakijken waar deze extreme hoeveelheid vandaan komt ondanks het feit dat u aangeeft op diverse zaken dat er privacy van toepassing zou zijn, is er ook een beschermplicht lijkt mij. Wij zijn ten einde raad en wachten uw reactie graag zsm af!
Hallo
Voor de overige vragen zul je op de reactie van een moderator van Simyo moeten wachten.
Succes.
Hai, die snap ik… echter Simyo moet hierin ook ondersteunend zijn. Mijn zoon is heel zorgvuldig in zijn gebruik en dit explosieve gebruik is buitenproportioneel te noemen. Zal mij benieuwen wat Simyo hier mee gaat doen in deze situatie
Je geeft aan dat je na het bericht van 80% meteen het data verkeer hebt uitgezet dit wordt real time verstuurd door Simyo.
als dit zo gebeurd is verbaast het mij dat er extra kosten in rekening zijn gebracht.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt vanwege dataverbruik buiten je bundel! Ik kan me voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..
Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.
Wij hebben op onze website een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Wij kunnen vanwege de privacywetgeving niet terugzien waar de MB's aan zijn verbruikt, wij hebben alleen inzicht op de hoeveelheid MB's die er zijn verbruikt op welke tijdstippen.
Ik kan me goed voorstellen dat het een keer mis kan gaan en wil daarom graag overleggen met de financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen naar de mogelijkheden kijken .
Bedankt voor de reacties
Groetjes,
Roeqajja
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.