Skip to main content

.

We krijgen een mail dat de simkaart van onze dochter is geblokkeerd wegens hoogverbruik. Na controle blijkt dat ze om 12.10 een sms kreeg dat haar internetbundel op was. Ze zat op dat moment op de fiets. Nog voor ze haar bestemming bereikte was haar kaart al geblokkeerd. Ze heeft in 2 minuten 125 euro verbruikt. Terwijl ze niets met haar telefoon deed. Hoe kan dit?  Om 12.16 is ze geblokkeerd. Ze heeft niet eens kans gehad om een extra bundel aan te schaffen. Is hier sprake van een hack?

 

Hallo @RK77 binnen haar telefoon kun je op app-niveau zien waar het hoge dataverbruik vandaan komt en maatregelen nemen.

 


@JanD Ze heeft in die 2 minuten alleen snap berichten binnengekregen verder niets. En dat kan niet zo'n hoog verbruik zijn. Ze heeft ook geen schermtijd op dat moment.


@JanD Ze heeft in die 2 minuten alleen snap berichten binnengekregen verder niets. En dat kan niet zo'n hoog verbruik zijn. Ze heeft ook geen schermtijd op dat moment.

Hallo @RK77 kijk eens via onderstaande link voor hulp en oplossing:

https://help.snapchat.com/hc/nl


Hi @RK77,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! 

Geen zorgen, het is niet mogelijk om gehackt te worden op deze manier, ik zal je uitleggen wat er is gebeurd. Wij hebben bij Simyo geen dataplafond. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je een Android telefoon hebt, wil ik je inderdaad de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Dit zou je kunnen helpen in de toekomst.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken.

Super bedankt voor je hulp! @JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja


Reageer