Skip to main content
Enig idee waarom er een extreem hoog dataverbruik is? Ik gebruik nauwelijks internet, heb geen facebook app update thuis op de wifi.

Op mijn rekening zie ik steeds terug dat er om 00.08 uur ca 35mb verbruikt wordt. Om 0800 uur in de morgen ook. Op dat moment is mijn telefoon geheel niet in gebruik.

Waar ligt dit aan? Aan simyo?



Mijn download meter zegt 60mb verbruikt in 15 dagen. Simyo zegt dat ik al over de 500 mb ben in dezelfde tijdspanne. Simyo heel graag een antwoord.



Ingrid
Hoi Ingridlimburg, welkom op het Simyo forum!



Naar aanleiding van wat je uitlegt over momenten en hoeveelheden dataverbruik ben ik jouw verbruik gaan uitpluizen. Enkel in de maand april zie ik een paar keer dat er meer dan 30 MB vlak na 12 uur 's nachts, en dan maar 1 keer om 00.08 😕



Verder werkt een smartphone niet anders dan een reguliere PC of laptop. Zodra deze aanstaat en er is een internetverbinding beschikbaar, dan kán er data verbruikt worden. Of deze nu op standby staat of niet.



De laatste 3 maanden ben je ook al elke maand over je bundel gegaan. Misschien wordt het tijd om je bundel een stapje te verhogen?

Je geeft ook aan dat je downloadmeter iets ander aangeeft dan Mijn Simyo. Dat kan komen omdat je verbruik niet alleen download is, maar ook upload. Ook meet een applicatie op je mobiel niet wat je simkaart (en dus het netwerk) registreert, dus kunnen we daar helaas niet 100% van uit gaan.



De meeste nieuwe mobieltjes houden zelf aardig bij wat het verbruik veroorzaakt.

Bij Android vind je dit onder 'Gegevensverbruik' en bij een iPhone bij 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'. Wie weet kun je dit nakijken en zie je dan wat je verbruik veroorzaakt?

Reageer