.

Vraag

extreem hoge rekening, wat nu?

  • 18 August 2023
  • 2 reacties
  • 220 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 2 reacties

Sinds 2 maanden Simyo klant en vandaag een rekening ontvangen van een dikke €350 euro ipv de €8 welke ik hoor te  betalen. Ik zou meermaals buiten mijn bundel forse kosten hebben gemaakt maar zit bijna altijd op WiFi en onderneem zeer weinig met mijn mobiel, ook de waarschuwingsberichten welke ik zou moeten ontvangen niet terug te vinden. Ik ben enorm geschrokken van deze kosten en wil weten wat hiermee te doen??? Geprobeerd vandaag overdag de klantenservice te bellen, krijg te horen dat ik deze pas na maandag kan bellen , ook krijg ik via WhatsApp geen reactie. Dit bezorgd me behoorlijke kopzorgen en door dit factuur durf ik mijn telefoon niet eens meer te gebruiken. Wat nu Simyo?? 


2 reacties

Hallo @Ako is dat hoge verbruik rond de maandwisseling geweest 31/7-1/8?

Ik meen dat er toen een vorm van storing was.

Wacht s.v.p. een reactie van een moderator af.

Om een hoog verbruik te voorkomen kun je bij een Iphone bij het begin van de datamaand de verbruiksteller op 0 zetten en dan regelmatig het verbruik in de gaten houden.

Bij een Android toestel kun je zelf een waarschuwing en blokkade instellen.

In beide gevallen kun je dan overgaan op wifi of een bundel bijkopen.

Dreig je regelmatig over je bundel heen te gaan, kun je beter je bundel (tijdelijk) naar boven bijstellen.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ako,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen.

Als je geen waarschuwingsberichten hebt gekregen, zou ik graag met je mee willen kijken waar het mis is gegaan. Het is namelijk de bedoeling dat je deze op tijd ontvangt zodat je op tijd actie kunt ondernemen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan kan ik je aansluiting erbij pakken.

Bedankt voor je hulp! @JanD 


Groetjes,
Roeqajja

Reageer