Leuk, dacht ik….een abonnement afsluiten voor mijn dochter. Doe ik bij Simyo, dan heeft ze voor een leuke prijs veel data en hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
De overstap van een andere provider was daarom snel gemaakt (bij die provider hadden we een dataplafond ingesteld).
Vanmorgen werd ik wakker….2 mailtjes ontvangen van Simyo over hoogverbruik.
Het 1e mailtje was verstuurd om 1.50 in de nacht, de strekking van de mail: we zitten over de 100,- heen!
Daar schrok ik natuurlijk enorm van! Vervolgens open ik het 2e mailtje, ook om 1.50 in de nacht ontvangen: we zitten over de 250,-! Net even ingelogd en jawel, we hebben een som van 427,- te pakken!
Wauw….! Dat is natuurlijk behoorlijk schrikken….en heb daarom wel wat vragen….
Waarom worden deze emails tegelijkertijd gestuurd? En waarom zit er 0 minuten tijd tussen de mail van het verbruik van 100,- en die van 250,-?
Waarom niet direct een blokkade bij overschrijding van 100,- (zeker bij een abonnement van 12,50!)
Ik weet dat er 2 sms-en worden verzonden, maar die komen binnen op de telefoon van mijn dochter… Jeugd en sms-jes, dat is geen gelukkig huwelijk. Geen excuus natuurlijk, die hand stop ik in eigen boezem. Maar papa ziet hier alleen de mail. Maar dan moet ik die natuurlijk wel tijdig ontvangen en dat is iets wat nu niet goed lijkt te zijn gegaan…
Met andere woorden….ik zou hier graag een oplossing voor zien.