.

Beantwoord

Extreem hoge kosten buiten bundel van dochter, wat te doen?

  • 29 October 2023
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Beste,

Helaas is mijn dochter deze maand buiten haar bundel gegaan met het dataverbruik. Ze geeft aan de meldingen niet gezien te hebben. Deze berichten stonden ook nog ongeopend in de berichtenlijst. Extra vervelend was dat ze deze ochtend gewoon thuis was maar de wifi eruit lag. Hierdoor heeft ze in korte tijd voor 115 euro (!) data verbruikt. Ik schrok hier wel van dat het zo snel kan gaan. Haar nummer is nu geblokkeerd als waarschuwing vanwege de hoge kosten. Graag had ik hier als ouder eerder een melding van gehad. Is het niet mogelijk om een dataplafond in te stellen? Of is het mogelijk dat ik via mail een melding krijg? De Symio-app is gelinkt aan mijn mailadres.

 

Graag hoor ik van u.

 

Met vriendelijke groet 

icon

Beste antwoord door Seren 30 October 2023, 16:57

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Beste,

Helaas is mijn dochter deze maand buiten haar bundel gegaan met het dataverbruik. Ze geeft aan de meldingen niet gezien te hebben. Deze berichten stonden ook nog ongeopend in de berichtenlijst. Extra vervelend was dat ze deze ochtend gewoon thuis was maar de wifi eruit lag. Hierdoor heeft ze in korte tijd voor 115 euro (!) data verbruikt. Ik schrok hier wel van dat het zo snel kan gaan. Haar nummer is nu geblokkeerd als waarschuwing vanwege de hoge kosten. Graag had ik hier als ouder eerder een melding van gehad. Is het niet mogelijk om een dataplafond in te stellen? Of is het mogelijk dat ik via mail een melding krijg? De Symio-app is gelinkt aan mijn mailadres.

 

Graag hoor ik van u.

 

Met vriendelijke groet 

Elk toestel heeft een voorziening/instelling om situaties als deze te voorkomen, zie o.a.: 

https://forum.simyo.nl/internet-en-4g-62/waarom-springt-wifi-steeds-over-naar-4g-47118

Hebt u een toestel met Android als OS (alle niet iPhone toestellen) dan kunt u de bundel die u hebt afgesproken met Simyo eenvoudig instellen. Is de bundel op dan wordt de dataverbinding geblokkeerd en hebt u nooit meer een overschrijding.  

Reputatie 4
Badge +2

Beste,

<knip>

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groet 

Elk toestel heeft een voorziening/instelling om situaties als deze te voorkomen, zie o.a.: 

https://forum.simyo.nl/internet-en-4g-62/waarom-springt-wifi-steeds-over-naar-4g-47118

Hebt u een toestel met Android als OS (alle niet iPhone toestellen) dan kunt u de bundel die u hebt afgesproken met Simyo eenvoudig instellen. Is de bundel op dan wordt de dataverbinding geblokkeerd en hebt u nooit meer een overschrijding.  

Nog een aanvulling: betreft het een Samsung toestel klik dan hier.  Voor andere toestellen met Android zal het getoonde in principe overeen komen, details kunnen afwijken. Het internet staat overigens vol met hints en suggesties m.b.t. dit ‘probleem’.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Segerius,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jullie zijn geschrokken van deze hoge kosten. Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen hierom inderdaad altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Je gaf zelf al aan dat jouw dochter deze berichten niet op tijd heeft gezien. Dat kan natuurlijk gebeuren maar het is wel verstandig om in de toekomst deze sms'jes goed in de gaten te houden. 

Ik lees dat @Kaas Berrie je al heeft voorzien van verschillende informatie over het instellen van een dataplafond. Hopelijk beantwoord dat jouw vraag over het instellen van een dataplafond. Bedankt @Kaas Berrie!

Ik zou graag met je willen meekijken, zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijken we samen naar een oplossing.

Groetjes,
Seren

Reageer