Skip to main content

.

Vraag

Extreem hoge kosten buiten bundel internet?

Beste lezer, 

vanaf 23-3 is mijn vaders data gebruik ineens torenhoog en buiten de bundel. Ik vermoed dat hij in deze geen wifi verbinding (perongeluk uitgezet?) had of dat het internet eruit lag. Mijn vader gebruikt zijn telefoon alleen binnenshuis. 
kan naar deze kosten gekeken worden en al dan niet kwijtgescholden, heel graag komen we tot een oplossing voor deze hoge rekening.

bij voorbaat dank voor uw reactie. 

met vriendelijk groet, 

Eline van der Velde 

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

2 reacties

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
  • Involved
  • 183 reacties
  • 25 maart 2025

@HvanderVelde , goedemorgen.

1.) Zet vandaag nog in uw ‘Mijn Simyo’ de functie ‘Dataplafond’ op AAN, kost €0,50 per maand en gaat dan op 1 april in (dat is geen grap 😉).

2.) In (bijna) elk toestel is in te stellen dat internet stopt zodra de overeengekomen MB’s per periode zijn verbruikt .

3.) In elk toestel is in te stellen dat deze niet automatisch overschakelt naar 4- of 5G datatransmissie zodra Wifi (te) zwak wordt, uitvalt of buiten bereik is. 

4.) In elk toestel is in te stellen dat App’s en besturingssystemen alleen geüpdatet mogen worden als Wifi aanwezig is.  

5.) Uitgebreide info over het bovenstaande:  https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/#besparen-android

6.) Wacht hier de reactie van de moderator even af, mogelijk is er een coulanceregeling af te spreken. We zien dit vaker toegekend bij een ‘niet opzettelijke’ overschrijding.    

JanD
  • Consultant
  • 784 reacties
  • 25 maart 2025

Beste ​@HvanderVelde als je vader de telefoon thuis toch uitsluitend binnenshuis gebruikt alleen met wifi kan hij beter ook meteen de databundel voor internet op 0 (nul) zetten en ook binnen MijnSimyo internet uitschakelen, dit als aanvulling op het advies van ​@Kaas Berrie , dan wordt het dataplafond ook overbodig.

Wacht verder de reactie van een moderator of binnen dit topic om eventueel een betalingsregeling te treffen.

Reageer