.

Beantwoord

Extra internetkosten in rekening gebracht

  • 11 February 2013
  • 1 reactie
  • 267 Bekeken

Badge
Vandaag zag ik bij mijn verbruikskosten dat er 1 euro voor het gebruik van mobiel internet extra in rekening is gebracht.

Dezelfde situatie deed zich een paar maanden geleden ook voor. Toendertijd werd ik, nadat ik mijn factuur al had betaald, door Simyo zelf op de hoogte gebracht van de verkeerd in rekening gebrachte kosten. Ze zouden dit bedrag, van wederom 1 euro mobiele internetkosten, verrekenen met mijn volgende factuur.

Nu deze fout er bij Simyo weer insluipt vraag ik mij af of ze wel voldoende aandacht hebben besteedt om het probleem te verhelpen. Daarnaast zorgt Simyo er op deze manier voor dat ik mijn factuurspecificaties elke maand moet gaan controleren op eventuele verkeerd in rekening gebrachte kosten.

Bovendien is het schandelijk dat Simyo niet eerder deze fouten opspoort en oplost maar de klant eerst de verkeerd in rekening gebrachte kosten laat betalen om dat vervolgens een maand later pas weer terug te storten/te verrekenen met de nieuwe factuur. Ik schat zo in dat de extra rente inkomsten die Simyo met de verkeerd in rekening gebrachte kosten flink op kan lopen als dit bij een goed deel van de klanten voorkomt. Simyo, wat ga je doen om dit probleem tijdig op te lossen?

Tot slot wil ik nog even kwijt dat de snelheid van het mobiele internet vrijwel altijd te wensen overlaat, zelfs als ik naast een umts/gsm zendpaal sta.
Het veel gebruikte argument door de mobiele internet providers dat dit komt door het drukke mobiele internetverkeer op de betreffende umts/gsm zendpaal gaat niet op. De continue trage mobiele internetverbinding heeft er alle schijn van dat de bandbreedte geknepen wordt.
Als Simyo de geadverteerde mobiele internetsnelheid niet kan garanderen laten ze daar dan eerlijk en open over zijn naar hun klanten of ervoor zorgen dat ze hun klanten geven wat ze beloven.

In afwachting van een bevredigende reactie van Simyo en met vriendelijke groet,

Xander Stolwijk
icon

Beste antwoord door Alex 12 February 2013, 10:33

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Xander,

Ik zie dat je een tijdje geleden dezelfde vraag over de internet snelheid in dit topic hebt gesteld. Uit dat topic kon ik opmaken dat je de snelheid overal ervaart. Ik heb toen wat vragen gesteld om te achterhalen waar het aan zou kunnen liggen. Zou je mijn vragen nog even willen bekijken en laten weten wat je bevindingen dan zijn?

De 1 euro berekening voor internet is bekend bij de technische dienst. Er is inmiddels een geautomatiseerde oplossing ingeregeld waardoor de 1 euro niet in rekening wordt gebracht. Het wordt dus niet meer eerst in rekening gebracht en vervolgens op een andere factuur gecrediteerd. Daarnaast is de technische dienst druk bezig om de 1 euro verbruikskosten te voorkomen en niet meer te tonen bij je verbruik. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex

Reageer