Skip to main content
Beantwoord

Eerste factuur: Hoge buitenbundelkosten (coulanceregeling?)

• July 29, 2026
  • 3 reacties
  • 18 Bekeken

Goedemorgen / Goedemiddag,

Ik zie zojuist mijn eerste factuur voor juli en ik schrok me enorm van de buitenbundelkosten (€98,96 voor slechts 685 MB extra).

Ik ben pas sinds 8 juli klant bij jullie. Omdat ik nieuw ben bij Simyo en de app nog niet goed kende, had ik niet door dat mijn bundel al op was. Dit was absoluut een misverstand en een eenmalige fout.

Inmiddels heb ik direct het Dataplafond ingeschakeld in de app om te zorgen dat mijn internet in de toekomst gewoon stopt als de 30 GB op is.

Aangezien dit mijn allereerste factuur is, zou ik heel vriendelijk willen vragen of er een coulanceregeling mogelijk is voor deze buitenbundelkosten?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord door Friesian

Beste ​@Daniil - Danill.

Welkom op het gezellige en leerzame forum van Simyo

Omdat je nieuw bent als klant wil ik je alvast aangeven als tip dat je Mijn Simyo (omgeving(app)) vertraging kent bij het ontvangen van de gegevens.

Inschakelen van het dataplafond is al een zeer goede stap

Ik wil je graag deze link geven om door te lezen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Welk merk en type telefoon gebruik je?

En succes en veel plezier gewenst met je nieuwe abonnement bij Simyo!

Een medewerker, moderator(s) zal je verder ook helpenen dus reageren want die zijn allemaal een engel met een gouden randje. 🙂👍 

3 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • July 29, 2026

Beste ​@Daniil - Danill.

Welkom op het gezellige en leerzame forum van Simyo

Omdat je nieuw bent als klant wil ik je alvast aangeven als tip dat je Mijn Simyo (omgeving(app)) vertraging kent bij het ontvangen van de gegevens.

Inschakelen van het dataplafond is al een zeer goede stap

Ik wil je graag deze link geven om door te lezen.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Welk merk en type telefoon gebruik je?

En succes en veel plezier gewenst met je nieuwe abonnement bij Simyo!

Een medewerker, moderator(s) zal je verder ook helpenen dus reageren want die zijn allemaal een engel met een gouden randje. 🙂👍 

JanD
  • July 29, 2026

Beste ​@Daniil als je een Andorid telefoon hebt kun je daar ook een datawaarschuwing en plafond instellen naast het dataplafond van Simyo, dat werkt dan meteen, Het dataplafond gaat 1 augustus, a.s. zaterdag in.

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 29, 2026

Hoi ​@Daniil,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken van de hoge kosten! 

Ik zie dat je van ​@JanD en ​@Friesian al handige tips hebt gekregen, bedankt voor jullie hulp 😊. Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen en er wordt internet verbruik geregistreerd op de simkaart wordt het buiten bundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Goed dat je inmiddels al een dataplafond hebt ingeschakeld! 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even met je mee naar de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy