.

Beantwoord

E-mails met betaalherinning niet ontvangen

  • 29 March 2014
  • 3 reacties
  • 523 Bekeken

Beste simyomedewerkers,

In december had ik te weinig geld op m'n asn-rekening waardoor de automatische incasso niet lukte. Ik wilde 2 weken later betalen, toen ik geld had, maar toen bleek dat ik moest wachten op een mailtje. Ik zag dat mijn moeders mail ingeschreven stond, ze had echter nog geen mailtje ontvangen. Na weer ongeveer 2 weken heb ik het mailadres maar overgezet, mijn moeder had geen mail gekregen en om haar alles te laten controleren is ook niet fijn. Nu, na 3 maanden kreeg mijn moeder opeens een mail met het factuur+40 euro. De andere mailtjes hebben we nog op onze mails gezocht (ook in de spambox) maar we hebben niets gekregen. Mijn moeder heeft voorlopig betaald. Ik voel me hier een beetje bedrogen eerlijk gezegd. Het zou mooi zijn als u 40 euro terug kon storten.

Groetjes, Simon
icon

Beste antwoord door Dries 31 March 2014, 14:35

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Simon0108,

Welkom op het forum :)

Uiteraard is het erg vervelend dat het mis is gegaan met de betaling 😞 In onze gegevens is terug te vinden dat we op 07-02-2014 de eerste betalingsherinnering per e-mail hebben verstuurd. De tweede op 22-02-2014 en de derde op 03-03-2014. We hebben dat verstuurd naar het e-mailadres wat is opgegeven bij de bestelling. Omdat wij een online bedrijf zijn, is het wel van belang dat onze klanten hun gegevens up-to-date houden. Dat is ook de verantwoordelijkheid van onze klanten. Wij kunnen niet weten dat de betaalherinneringen naar een ander e-mailadres verzonden moesten worden. Om deze reden kunnen wij je helaas niet tegemoetkomen in de gemaakte incassokosten.

Ik snap dat het erg vervelend is, maar ik mag je hiervoor geen coulance geven. Je kunt op Mijn Simyo => Mijn Gegevens het e-mailadres aanpassen.

Zou je willen laten weten als dat is gelukt?
Beste Moderator, 

Het spijt me als ik onduidelijk ben geweest, maar de mailadressen waren up-to-date. Ik heb alleen het mailadres gewijzigd (op de manier die u beschrijft), zodat ik zelf kon controleren of er door simyo was gemailt. Dan hoefde mijn moeder dat niet te doen. 

Ik heb zelf maanden gewacht op die mailtjes om te betalen, ik had immers weer genoeg geld. Het grote probleem is dat ik niet kòn betalen, omdat ik de mailtjes niet had gekregen. Ik heb gezocht in beide mailboxen, bovendien gekeken of het mailadres correct was (en dat was het), maar ik kon geen mailtjes vinden aangaande de achterstallige betaling van het factuur.

Ik voel me onjuist behandeld, aangezien ik aan de verantwoordelijkheid (om mijn gegevens up-to-date te houden) heb voldaan. Ik hoop dat er een manier is om deze situatie op te lossen.

Groet,

Simon Haverkamp  



Hoi Simon0108,

Welkom op het forum :)

Uiteraard is het erg vervelend dat het mis is gegaan met de betaling 😞 In onze gegevens is terug te vinden dat we op 07-02-2014 de eerste betalingsherinnering per e-mail hebben verstuurd. De tweede op 22-02-2014 en de derde op 03-03-2014. We hebben dat verstuurd naar het e-mailadres wat is opgegeven bij de bestelling. Omdat wij een online bedrijf zijn, is het wel van belang dat onze klanten hun gegevens up-to-date houden. Dat is ook de verantwoordelijkheid van onze klanten. Wij kunnen niet weten dat de betaalherinneringen naar een ander e-mailadres verzonden moesten worden. Om deze reden kunnen wij je helaas niet tegemoetkomen in de gemaakte incassokosten.

Ik snap dat het erg vervelend is, maar ik mag je hiervoor geen coulance geven. Je kunt op Mijn Simyo => Mijn Gegevens het e-mailadres aanpassen.

Zou je willen laten weten als dat is gelukt?
Badge +6
Hoi Simon0108,

Ik vind het vervelend te lezen dat je je onjuist behandeld voelt, dat is absoluut niet onze bedoeling natuurlijk :(

Ik ben even wat dieper in de situatie gedoken en ik zie dat alle drie de betaalherinneringen (de eerste op 7-2-2014 om 14.35 uur; de tweede op 22-2 om 14.08 uur en de derde op 3-3 om 2.15 uur) zijn verstuurd naar het e-mailadres van je moeder (ik zal voor de volledigheid je in een privébericht het e-mailadres sturen waar deze naartoe zijn gestuurd).

Het klopt dat je nooit een betaalherinnering op je eigen e-mailadres hebt ontvangen, omdat je namelijk op 28-2 het e-mailadres hebt gewijzigd en dit al binnen de 'lopende incassotermijn' van de factuur was, dan wordt dit niet meer aangepast bij onze incasserende partij.

Hoe het kan dat jullie deze e-mails niet in haar e-mail hebben gezien, dat weet ik helaas niet, mogelijkheid is onder andere dat ze in de spambox terecht zijn gekomen of bijvoorbeeld het e-mailadres in de "Ongewenste afzenders" staat, dat is iets waar wij helaas niets aan kunnen doen.

Overigens begrijp ik tot slot iets niet helemaal: je geeft in je eerste bericht aan dat je in december te weinig geld had, waardoor de incasso niet zou zijn gelukt en dat je moeder opeens na 3 maanden een e-mail van ons incassobureau IM Nederland kreeg.
Maar volgens mijn gegevens gaat het om de factuur van december, die niet in december wordt geïncasseerd, maar pas eind januari en het bericht van IM Nederland is uiteindelijk dik een maand na onze incassopoging naar je moeder verstuurd? 🙂

Reageer